Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Kemin LumiLinna on Evento Awards-voittaja

Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Kemin LumiLinna on Evento Awards-voittaja

Julkaistu: 27.04.2016 klo 23:09
Julkaisija: Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Kemin LumiLinna valittiin Evento Awards-kisassa vuoden parhaaksi majoituspaikaksi

Kemin Lumilinna on voittanut Evento Awards-kilpailun majoituspaikkasarjan. Kilpakumppaneina finaalissa toimivat Helsingin Kaus K ja Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone. Kemin Matkailussa asia otettiin suurella ilolla vastaan. On hienoa saada tunnustusta osaamisesta Meri-Lapin ja Kemin alueelle. Johtoryhmää oli paikan päällä juhlistamassa voittoaan ja vastaanottamassa palkinnon. Tämä tukee ympärivuotisen matkailun kehittämistä Kemissä ja Kemin Matkailussa sekä LumiLinnan toiminnan kehittämistä uudella sijainnilla Kemin Mansikkanokalla. Aluetta tullaan kehittämään ja LumiLinnaa ja sen oheispalveluita ympärivuotistamaan.

Kilpailusarjoja oli yhteensä kuusi ja Evento painotti kilpailun aikana, että hyvän majoituspaikan valtteja voivat olla niin monipuoliset palvelut, loistava henkilökunta, ihastuttava miljöö kuin elämyksellisyyskin. Se voi olla huippuhotelli tai järvenrantamökki ­ – tärkeintä on, että siellä majoitutaan mukavasti ja nukutaan hyvin. Eikä pahitteeksi olisi, jos paikasta löytyisi viihtyisät puitteet myös erilaisiin aktiviteetteihin, kokouksiin ja ruokailuun. Kemin Matkailu kiittää kaikkia LumiLinna kannustaneita!

Evento Awards - tapahtuma-alan ammattilaiset kokoontuvat

Evento Awards on tapahtuma-alan ammattilaisten vuosittainen kohtaamis- ja verkostoitumisilta, joka järjestettiin toista kertaa keskiviikkona 27.4. Helsingin Kaapelitehtaalla. Kilpailu aloitetaan finalisteja ehdottamalla ja Evento Awards -kisa keräsi kuuteen lukijasarjaan ennätysmäärän ehdotuksia tänä vuonna. Ehdotusten joukosta valittiin finalistit ja Kemin LumiLinna nousi majoituspaikkafinalistiksi.

Suomalaistapahtumia arvioi tällä kertaa yhä kansainvälisempi tuomaristo. Uusina maina ovat mukana Venäjä, Hollanti ja Kanada. Tutustu tapahtumaan ja finalisteihin tarkemmin tästä linkistä www.eventoawards.fi

LumiLinnan kausi oli onnistunut

Kemin Matkailun talvikausi oli onnistunut kaikin puolin. Tältä pohjalta on hyvä lähteä kehittämään matkailupalveluita ja nostamaan kesää esille talven rinnalle Kemissä. LumiLinnan kausi vastasi odotuksia, helmikuu oli ennätyksellisen hyvä ja maaliskuukin edellisvuotta vilkkaampi, erityisesti kansainvälisten asiakkaiden määrä kasvoi huomattavasti. Niin Aasiasta, kuin Euroopasta saapui niin  ryhmiä, kuin yksittäisiä matkailijoita tutustumaan Kemin LumiLinnaan ja vastaanotto oli erittäin ilahtunutta. LumiLinnan monipuolisuus ja suuruus yllättää kävijät edelleen. LumiRavintolassa nautittiin illallista ja lounasta jääpöytien ääressä ennätysmäärä.  LumiRavintolaa vastaavaa ei muualla ole ja meren jäällä tehdyt aktiviteetit ovat saaneet paljon kiitosta. LumiHotellissa yöpyminen on eksoottinen ja todella ainutlaatuinen ja mieleenpainuva kokemus.

Kotimaisten päiväkävijöiden määrä kasvoi taas tänä vuonna noin 30 % ja kausikortteja myytiin mukavasti. Moni paikallinen perhe totesikin ottaneensa LumiLinnasta viikottaisen käyntikohteen, jossa viihtyy hyvin koko perhe ja se tarjoaa mukavan ulkoilupaikan, jossa samalla voi käydä kahvilla ja kaakaolla. LumiLinnan lisäksi Kemin talviaktiviteetit ovat löytäneet harrastajansa myös matkailijoiden parissa.

Lisätietoja: Tiedottaja Noora Barria, 040 149 6303, noora@visitkemi.fi ja toimitusjohtaja Susanna Koutonen, 050 340 8856, susanna.koutonen@visitkemi.fi

Kemin Matkailu Oy on Kemin kaupungin omistama yhtiö. Olemme toimineet laadukkaiden matkailupalvelujen tuottajana ja kehittäjänä, ja vastanneet Jäänmurtaja Sampon risteilyjen markkinoinnista ja myynnistä vuodesta 1987 alkaen, ja Kemin LumiLinnan toiminnasta vuodesta 1996 alkaen. Nämä brändit yhdistettiin saman yhtiön alle vuonna 2008, kun Kemin Matkailu Oy perustettiin. Omien kohteidemme lisäksi tarjoamme myös muita palveluja – olipa kyse majoituksesta, aktiviteeteista tai muista matkailu- ja ohjelmapalveluista.