Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » InMobi tehostaa mobiilisovellusten markkinointia – Appographic Targeting tunnistaa käyttäjän mielenkiinnon kohteet

Julkaistu: 13.03.2015 klo 10:50
Julkaisija: Aleksin Kaiku Oy

Uusi työkalu nostaa sovellusten asennusmääriä jopa 72 ja asiakaskohtaisia tuloja 30 prosenttia

Mobiilisovellusten kehittäjät voivat jatkossa kohdistaa markkinointinsa entistä tarkemmin oikeille asiakkaille, kun maailman tehokkaimmasta mobiilimainonta-alustasta tunnettu InMobi julkaisee uuden Appographic Targeting -työkalun. Älykkään kohdeyleisön tunnistuksen ansiosta Appographic Targeting pystyy nostamaan markkinointikampanjoiden kohteena olevien sovellusten asennusmääriä jopa 72 prosenttia ja alentamaan asennuksesta koituvia markkinointikustannuksia (Cost-per-Install CPI) jopa 26 prosenttia. Lisäksi se kohentaa yksittäisen asiakkaan arvoa (Lifetime Value, LTV) markkinointikampanjalle jopa 30 prosenttia.

InMobi kehitti Appographic Targeting -ratkaisun analysoimalla yli 10 000 sovelluskaupoissa tarjolla olevaa sovellusta ja määrittelemällä ne usean eri tekijän mukaan. Näiden toiminnallisuuteen, ulkoasuun ja interaktiivisiin elementteihin liittyvien tekijöiden perusteella Appographic Targeting ei kategorisoi sovelluksia perinteisellä tavalla vain peleiksi, matkailusovelluksiksi tai sosiaalisen median työkaluiksi. Noin miljardin uniikin mobiililaitteen otantaan perustuvan selvityksen avulla InMobi tarjoaa markkinoinnin tueksi 200 tarkemmin rajattua segmenttiä.

Esimerkkejä Appographic Targetingin käytöstä:

• Lentolippujen varaamiseen käytettävää sovellusta voidaan nyt markkinoida ihmisille, joilla on käytössään esimerkiksi hotellivaraus-, matkansuunnittelu- tai matka-arvostelusovelluksia
  • Verkkokauppasovelluksen markkinointi voidaan kohdistaa yleisölle, joka käyttää esimerkiksi tarjousdiilisovelluksia, naisten tai miesten muotia myyviä sovelluksia tai jotain tiettyä tuotetta – esimerkiksi kenkiä tai kirjoja – kauppaavaa sovellusta
  • Ns. mid-core-pelaajille voidaan markkinoida valittujen teemojen – esimerkiksi kaupunkisuunnittelun, joukkotaistelun tai keskiajan – ympärillä pyöriviä sovelluksia (mid-core-pelaaja pelaa useammin kuin satunnaisesti pelaava casual-pelaaja, muttei läheskään yhtä runsaasti kuin hardcore-pelaaja)

Sovellusten markkinoijat ovat perinteisesti kohdentaneet kampanjansa käyttäjien laitealustan, sijaintitietojen tai sisältötaipumusten perusteella. InMobin tutkimusten mukaan käyttäjät eivät kuitenkaan tyydy sovelluskauppojen perinteisiin kategorioihin valitessaan uusia sovelluksia itselleen. Tehokkaammalla kohdentamisella markkinointi voi nostaa asennusmääriä ja asiakkaan arvoa huomattavasti.

”Olemme toteuttaneet jo yli 50 onnistunutta pilottihanketta usean suuren sovelluskehittäjän kanssa. Kampanjoiden tulokset ovat olleet huomattavasti parempia verrattuna perinteisiin menetelmiin. Appographic Targeting täydentää tuotevalikoimaamme ja antaa sovelluskehittäjille tehokkaat keinot loppukäyttäjien hankintaan”, kertoo InMobin tuotepäällikkö Piyush Shah.

Appographic Targeting on saatavilla osana InMobin uutta itsepalvelualustaa, jonka avulla on helppoa luoda ja toteuttaa markkinointikampanjoita mobiilisovelluksille. Alusta tarjoaa tehokkaat kohdentamisominaisuudet, monipuoliset mainosformaatit sekä kattavan valikoiman seuranta-, raportointi- ja analytiikkatyökaluja. Lisätietoja osoitteessa http://www.inmobi.com/app-install.

• Vieraile osoitteessa www.inmobi.com tai seuraa meitä Twitterissä: @InMobi
  • Discover the latest mobile insights at www.inmobi.com/insights/
  • Software Development Kit: http://www.inmobi.com/SDK

InMobi
InMobi on maailman tehokkain mobiilimarkkinointialusta. Tarjoamme brändeille, sovelluskehittäjille ja julkaisijoille mahdollisuuden tavoittaa mobiilisovellusten kuluttajat globaalisti. Olemme päässeet MIT Technology Review’n ”50 Most Disruptive Companies” -listalle ja tavoitamme 200 maasta kaikkiaan yli miljardi mobiilikuluttajaa.