Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » IKEA valitsi Drumin viestintätoimistokseen

IKEA Oy

IKEA valitsi Drumin viestintätoimistokseen

Julkaistu: 15.01.2013 klo 09:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA kilpailutti Suomessa loppuvuodesta viestintätoimistokumppaninsa ja valitsi toimistokseen Viestintätoimisto Drumin. Tavoitteena oli löytää yksi toimisto, joka hoitaa IKEAn viestintää Suomessa kokonaisvaltaisesti.

IKEAn PR-päällikkö Laura Saksala kertoo, että kilpailutuksessa oli mukana neljä eri toimistoa.

– Viestintämme on erittäin laaja-alaista, ja kaipasimme rinnallemme yhtä monipuolista ja joustavaa kumppania. Koimme Drumin ehdotukset ja ajatukset IKEA-brändiin ja omiin lähtökohtiimme sopivina, mikä oli ratkaisevaa. Drum hoitaa sekä yritys- että tuoteviestintäämme, mikä tuo viestintäämme lisää vaikuttavuutta, Saksala sanoo.

IKEA haluaa puhutella asiakkaitaan ja muita sidosryhmiään aidosti ja avoimesti.

– IKEA on hyvin ainutlaatuinen yritys, ja se heijastuu myös kaikkeen IKEAn viestintään. Viestinnän suunnittelulle ei voisi löytää parempia lähtökohtia. Uskon, että pääsemme suunnittelemaan ja toteuttamaan monia kivoja juttuja, jotka viestivät sitä, että Suomessa IKEA on suomalaisia ja heidän kotejaan varten, sanoo Drumin toimitusjohtaja Maija Tommila.

DRUM

Drum suunnittelee ja toteuttaa asiakkailleen viestintää kokonaisvaltaisesti. Lähtökohtina ovat asiakkaan viestinnän kokonaisuuden hahmottaminen, viestien kiteyttäminen ja oikeiden kohderyhmien tavoittaminen. Viestinnän maailma on monimutkaistunut, ja kanavia on tullut lisää. Siitä huolimatta viestinnän perusasiat ovat edelleen kaikkein tärkeimmät.

Drum keskittyy erityisesti B2C-viestintään, B2B-markkinointiviestintään, yhteiskunnalliseen viestintään, ICT-toimialalle, kriisitilanteisiin, digitaaliseen viestintään, sosiaaliseen mediaan ja visuaaliseen suunnitteluun.

Laura Saksala, PR-päällikkö, IKEA Oy
laura.saksala@IKEA.com

Maija Tommila, toimitusjohtaja, Viestintätoimisto Drum
maija.tommila@drum.fi