Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Honda-perämoottoreiden myynnin kasvu 24 % vuonna 2012

Oy Otto Brandt Ab

Honda-perämoottoreiden myynnin kasvu 24 % vuonna 2012

Julkaistu: 12.03.2013 klo 08:15
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Hondan myynti kasvoi peräti 24 % kokonaismarkkinoiden sukeltaessa 2,4 % kaikkien muiden päämerkkien laskiessa merkittävästi.

Honda+AMT DC230

Honda-perämoottorit tunnetaan luotettavuudestaan ja taloudellisuudestaan, joka ilmeni kuluttajien luottamuksena ja hyvänä vuosimyyntinä vuonna 2012. Honda sai lisää jalansijaa perämoottorimarkkinoilta niin venepakettien kuin irtokoneiden hankinnassa. Hondan  markkinaosuus on nyt 22,6 %. (Lähde: Maistraatin venerekisteri 12/2012)

Hondan vuoden 2012 myynti jakaantui erittäin kevyestä ja helposti siirrettävästä 2,3 hevosvoimaisesta aina laihaseostekniikalla varustettuun suorituskykyiseen 250 hevosvoimaiseen Honda perämoottorimalliston lippulaivaan. Honda toi aikoinaan, vuonna 1964, markkinoille maailman ensimmäisen nelitahtisen perämoottorin. Honda onkin maailman kokenein nelitahtisten perämoottoreiden valmistaja, ja se on myös kautta aikojen ostetuin nelitahtinen perämoottorimerkki maailmassa.

Oy Brandt Ab:n toimitusjohtaja Markku Hämäläinen katsoo luottavaisena tulevaan venekauteen laatubrändin myynnin suhteen ja toteaa: ”Hondan korkea laatu, haluttavuus ja hyvä myynti korreloivat Taloustutkimus Oy:n tekemää Suomi tänään 2012 –tutkimusta, jossa Honda nousi kuluttajien mielikuvien ykköseksi viime vuoden kakkossijalta seitsemällä eri mielikuvatekijällä mitattuna: luotettavuus, tekninen edistyksellisyys, muotoilu, merkin arvo vaihdossa, hinta ja mainonnan näkyvyys.”.

Markku Hämäläinen

Toimitusjohtaja - Managing Director

Tel. int. +358 207 757 203

Mob.     +358 400 411 698

Fax         +358 9 878 5276

Oy Brandt Ab

Tuupakantie 7B

FI-01740

www.brandt.fi

Oy Brandt Ab on osa vuonna 1905 perustettua Otto Brandt -konsernia, johon kuuluvat Honda- ja Yanmar-maahantuoja Oy Brandt Ab, Oy Telva Marine Ab, TerhiTec Oy (Terhi-, Sea Star- ja Silver-veneet), Polaris-maahantuoja Brandt-Polaris Oy sekä Suomen suurin moottoripyörä- ja mönkijätalo Bike World Oy.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki