Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Food truck -katuruokakiertue elokuussa Helsinkiin – kokkina Henri Alén

Diners Club

Food truck -katuruokakiertue elokuussa Helsinkiin – kokkina Henri Alén

Julkaistu: 11.08.2014 klo 09:15
Julkaisija: Diners Club

Elokuun viimeisellä viikolla Suomesta käynnistyy pohjoismainen ”Street food by Diners Club” -kiertue. Se tuo food truck -auton Helsingin lisäksi Tukholman, Kööpenhaminan ja Oslon keskustoihin. Food truckiin on kutsuttu pohjoismaisia huippukokkeja loihtimaan oma lounasruokatulkintansa pinnalla olevasta katuruokailmiöstä. Suomessa autossa kokkaa ravintoloitsija ja kokki Henri Alén. Food truck sijaitsee Rautatientorilla 26.­–29.8. ja lauantaina 30.8. Asema-aukiolla. Fine dining -henkinen lounasannos maksaa 12 euroa.

Diners Clubin isännöimillä katuruokaviikoilla tarkoituksena on antaa pohjoismaisille huippukokeille mahdollisuus tehdä jotakin luovaa ja erilaista sekä tietysti hemmotella kaupunkilaisia edullisella fine dining -lounasruualla.

– Halusimme päästä mukaan suosittuun katuruoka- ja food truck -trendiin. ”Street food by Diners Club” antaa huippukokeille mahdollisuuden loihtia oma näkemyksensä katuruuasta lounashintaan. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Pohjoismaissa huippuravintoloitsijat siirtyvät food truckin keittiöihin, Diners Clubin myyntijohtaja Anne Korte kertoo.

Suomessa kokki Henri Alén on itse paikalla food truckissa jokaisena päivänä ja valmistaa ruokaa tiiminsä kanssa. Alénin lounaslistalta löytyvät ravintola Murun yksi suosituimmista klassikkoannoksista bouillabaisse rouillen ja maalaisleivän kanssa sekä pitkään haudutettua kania ranskankerman ja tuoreiden tryffeleiden kera. Menun suunnittelussa Alén piti tärkeänä sitä, että lounas on riittävän ruokaisa, mutta elegantti ja tietenkin herkullinen.

- Ruokalajien suunnittelu alkaa aina keittiön mahdollisuuksista sekä tulevan tilanteen hahmottamisesta. On tärkeää myös huomioida sesongin raaka-aineet. Halusin, että tarjottavat lounasannokset edustavat minun keittiötäni eli puhtaita ja herkullisia raaka-aineita. Panostan kahteen pääruokavaihtoehtoon, koska jälkiruoka ei ole lounaalla illallisen veroisessa roolissa, Alén kertoo.

Kiertue jatkuu muissa Pohjoismaissa

Helsingin jälkeen food truck -auto vierailee Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja viimeiseksi syyskuun puolivälissä Oslossa. Jokaisen maan huippukokki on suunnitellut omanlaisensa menun, jota tarjoillaan hänen kotikaupungissaan. Tukholmassa kokkina on Mathias Dahlgren (Matbaren, Matsalen, Matbordet ja leipomo Green Rabbit), Kööpenhaminassa mukana ovat kokit Victor Wågman ja Samuel Nutter (Bror), Oslossa Even Ramsvik (Ylajali).

– Kiertueella on mukana niin kovia nimiä, että mukaan pääseminen on todella ainutlaatuinen tilaisuus! Odotan vesi kielellä, mitä muut kokit loihtivat, Alén hehkuttaa.

Hae lounasta ”Street food by Diners Club” -food truckista Helsingissä:

Mitä: Henri Alénin isännöimä ”Street food by Diners Club” -food truck

Aika ja paikka: Ti-pe 26.–29.8. klo 11.30–14.00 Rautatientori, la 30.8. klo 12.00–15.00 Asema-aukio

Lounaan hinta: 12 €, Diners Club -kortilla maksettaessa 10 €

”Street food by Diners Club” -food truck -kiertueen aikataulu:

• 26.–30.8.2014 Helsinki, (ti-pe) Rautatientori ja (la) Asema-aukio
  • 2.–6.9.2014 Tukholma, Skeppsbrokajen
  • 9.–13.9.2014 Kööpenhamina, Kongens Nytorv
  • 16.–20.9.2014 Oslo, Stortorget

Kirsi Pitkäranta, viestintäkonsultti, Viestintätoimisto Drum, puh. +358 50 564 4645, email. kirsi.pitkaranta@drum.fi

Anne Korte, myyntijohtaja, Diners Club, puh. +358 50 336 6933, email. anne.korte@dinersclub.fi

Tietoa kokki Henri Alénista

Ravintoloitsija ja kokki Henri Alén on tunnettu ravintoloistaan, aktiivisesta roolistaan sosiaalisessa mediassa sekä useista tv-ohjelmista. Hänen Twitterissä julkaisema Muttisoosi-tomaattikastikeresepti tyhjensi kauppojen tomaattimurskahyllyt. Alénin ensimmäinen ravintola Muru on ollut avajaistensa jälkeen lähes kaikkina iltoina täyteen varattu. Muru valittiin vuonna 2012 vuoden ravintolaksi. Alénilla on myös catering-yritys sekä toinen menestysravintola Pastis. Viimeisin hänen aluevaltauksensa on gourmet-hodareita tarjoava Kaartin Hodari & Hummeri.

Tietoa Diners Clubista

Maksu- ja luottokorttiyhtiö Diners Club syntyi ravintolassa New Yorkissa vuonna 1950. Yhtiö on koko historiansa ajan ollut kiinnostunut hyvästä ruuasta ja juomasta. Diners Club on ollut pitkään aktiivinen yhteistyökumppani maailman parhaiden ravintoloiden vuosittaisessa ”Maailman 50 parasta ravintolaa” -listauksessa. ”Street food by Diners Club” -kiertueella yritys haluaa antaa pohjoismaisille huippukokeille mahdollisuuden hypätä katuruuan maailmaan ja puolestaan tarjota kaupunkilaisille fine dining -kokkien loihdintoja edullisesti. Lue lisää: http://www.dinersclub.fi/street-food-by-diners-club/

Diners Club on kansainvälinen maksu- ja luottokortti, joka toimii miljoonissa paikoissa kaikkialla maailmassa. Diners Clubin jäsenyyteen sisältyy useita etuja. Yksi niistä on palkintopisteet, joita on mahdollista ansaita kaikista ostoista ympäri maailmaa. Diners Club -korttiin kuuluu myös erilaisia tarjouksia ja alennuksia hotelleista, ravintoloista, matkoista, konserteista sekä monista muista asioista. Diners Club -jäsenten käytössä maksua vastaan on lähes 500 lentokenttäloungea ympäri maailmaa.