Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Adobe arvioi: Amerikkalaiset käyttävät tänään 2 miljardia euroa verkkokauppoihin

Adobe

Julkaistu: 28.11.2014 klo 08:17
Julkaisija: Adobe

Tänään 28.11. vietetään niin sanottua mustaa perjantaita (Black Friday) – yhtä Yhdysvaltojen vilkkainta ostospäivää. Adobe arvioi amerikkalaisten kuluttajien käyttävän tänään Black Friday -ostospäivänä noin 2 miljardia euroa verkkokauppoihin. Tämän vuoden Black Fridayn odotetaan myös olevan vuoden rivakammin kasvava nettishoppailupäivä – kasvua odotetaan viime vuodesta jopa 28 prosenttia. Arviot perustuvat Adoben Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast -tutkimukseen.

Ensi maanantain 1.12. niin kutsutusta Cyber Monday -päivästä puolestaan odotetaan amerikkalaisten joulusesongin vilkkainta ostospäivää verkkokaupoissa. Adobe ennustaa verkkokauppamyynnin kohoavan tällöin lähes 2,1 miljardiin euroon, jossa kasvua on viime vuodesta 15 prosenttia. Black Friday - ja Cyber Monday -päivinä monet verkkokaupat tarjoavat kuluttajille suuria alennuksia eri tuotteista.

Mobiiliostaminen suosittua

Sekä Black Fridayna että Cyber Mondayna mobiiliostaminen muodostaa merkittävän osan verkko-ostamisesta. Adobe arvioi, että amerikkalaisten Black Friday -päivän verkko-ostoksista 26 prosenttia, noin 517 miljoonan euron arvosta, tehdään mobiililaitteilla. 1.12. Cyber Monday -päivänä puolestaan 20 prosenttia, noin 418 miljoonan euron arvosta, verkko-ostoksista tehdään mobiililla.

Tietoa tutkimuksesta

Adoben kansainvälinen Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast -tutkimus perustuu anonyymiin dataan yli 20 miljardista verkkokauppakäynnistä lokakuulta 2014 sekä yli triljoonaan verkkokauppakäyntiin vuodesta 2008 alkaen 27 eri maassa.

Tutustu Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast -tutkimuksen raporttiin: http://www.cmo.com/content/dam/CMO_Other/ADI/ADI_2014_Holiday_Prediction/2014_Holiday_Shopping_Prediction.pdf

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic

Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2014 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Creative Cloud, Adobe Premiere, SpeedGrade, Prelude and After Effects are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.