Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » 15/30 pohjoismaisen nuorisotutkimuksen tiennäyttäjänä

15/30 Research Oy

15/30 pohjoismaisen nuorisotutkimuksen tiennäyttäjänä

Julkaistu: 29.08.2016 klo 07:00
Julkaisija: 15/30 Research Oy

Paikkansa suomalaisessa tutkimuskentässä vakiinnuttanut 15/30:n Kansallinen nuorisotutkimus laajenee tänä syksynä tutkimaan trendejä pohjoismaisten nuorten keskuudessa. Tutkimuksen teemana on “30 by 2030”, eli kuinka tämän päivän nuorten kulutuskäyttäytymistä tutkimalla voidaan ennustaa tulevaisuuden kolmikymppisten käyttäytymistä. Tutkimuksen keskiössä ovat suuret muutokset, joita nuoret kohtaavat näiden vuosien varrella.

”Tällaista tutkimusta ei ole aiemmin tehty“, kertoo 15/30:n toimitusjohtaja Toni Paloheimo. ”Maailma pienenee ja rajat katoavat. Suomalaisten yritysten täytyy unelmoida suuria ja lähteä rohkeasti hakemaan kasvua rajojen ulkopuolelta. Haluamme tutkimuksellamme toimia katalyyttinä menestykselle.”

Tutkimuksessa käsiteltäviä megatrendejä ovat esimerkiksi työelämän uusi renessanssi, nykyhetkisyys sekä välittömyys. Toisin sanoen roolit sekoittuvat ja moniosaaminen lisääntyy, kaikki tapahtuu juuri tässä hetkessä, ja palveluiden odotetaan kulkevan mukana kaikkialle. Tutkimus pyrkii selvittämään, mitä esimerkiksi nämä megatrendit tarkoittavat työnantajien tai palveluiden ja tuotteiden tarjoajien näkökulmasta tulevaisuudessa.

”Tutkimuksen lisäksi myös metodit ovat uusia. Haluamme löytää tapoja kasvattaa tutkimustiedon vaikutusta asiakasyrityksissä ja lyhentää radikaalisti viivettä oivaltamisen ja tekemisen välillä. Odotan innolla projektin tuloksia ja osallistujien palautetta”, Paloheimo sanoo.

Tutkimusmenetelmiä on tarkasteltu nykypäivän vaatimusten näkökulmasta. Tutkimusta tullaan muotoilemaan yhdessä asiakkaiden kanssa co-creation-menetelmällä ja siinä keskitytään suuriin linjoihin ja ilmiöihin — kuten asiakaskokemukseen ja arvoihin — yksittäisten toimialojen ja tuotteiden sijaan. Tutkimusprosessi, jossa lähestytään nuoruuteen liittyviä suuria muutoksia yritysnäkökulmasta hyödyttää myös co-creationiin osallistuvia yrityksiä.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Toni Paloheimo

etunimi.sukunimi@1530.fi

Projektipäällikkö

Soila Oinonen

etunimi.sukunimi@1530.fi

nordicyouthstudy.com

15/30 on trenditutkimukseen ja muutokseen erikoistunut helsinkiläinen tutkimus- ja muotoilutoimisto. Yrityksen verkkosivut osoitteessa www.1530.fi.