Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Widespace selvitti: nämä asiat toimivat mobiilivideomainonnassa

Widespace

Widespace selvitti: nämä asiat toimivat mobiilivideomainonnassa

Julkaistu: 21.01.2016 klo 09:27
Julkaisija: Widespace

Euroopan johtava mobiilibrändimainonnan yritys Widespace selvitti, mikä toimii mobiilivideomainonnassa ja miten videomainoksia kulutetaan mobiilissa. Tuloksista selviää muun muassa, että automaattisesti käynnistyvä mobiilivideomainonta toimii usein paremmin kuin klikkausta vaativa mainonta. Tulokset perustuvat Widespacen StreamView -videoratkaisun avulla kerättyyn dataan ja kyselytutkimuksiin.

”StreamView’llä saadaan kullanarvoista tietoa siitä, miten mobiilivideomainoksia käytetään ja mikä niissä tehoaa erityisen hyvin. Tämä auttaa brändimainostajia laatimaan ja kohdentamaan mainontaansa tehokkaammin. Mobiilikäyttäjät puolestaan saavat enemmän juuri heitä kiinnostavaa mainontaa. Ruudulla automaattisesti pyörimään alkavat videot puhuttelevat mobiilikäyttäjiä klikkaamista vaativia videoita paremmin. Samalla ne tarjoavat brändimainostajille entistä tehokkaamman tavan tavoittaa kohdeyleisönsä. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että käyttäjälle on kätevämpää, kun hänen ei tarvitse klikata videota”, Widespacen Suomen myynnistä vastaava Nikolai Pietiläinen kertoo.

Mobiilivideomainonnan tehoa lisäävä StreamView tuotiin markkinoille vuoden 2015 keväällä.  StreamView:llä toteutettu videomainos käynnistyy automaattisesti, kun se näkyy mobiilinäytöllä. Sen avulla on saatu laajempaa tietoa muun muassa mobiilivideomainonnan brändivaikutuksista. Tulosten keräämisessä hyödynnettiin lisäksi Widespacen Brand Impact Survey -kyselytutkimuksia, joiden avulla kartoitetaan mobiilikampanjoiden vaikutuksia brändimittareihin.

Näiden tietojen pohjalta Widespace tarjoaa nyt vinkit onnistuneeseen mobiilivideomainontaan:

• Suosi automaattisesti käynnistyviä videoratkaisuja. Yhdeksän kymmenestä kuluttajasta ei klikkaa mobiilivideomainosta, vaikka pitäisi sitä kiinnostavana.
  • Tuo mainosviesti sekä brändisi selkeästi esille. Noin 55 prosenttia lopettaa mobiilivideomainoksen katsomisen ensimmäisen kolmen sekunnin aikana.
  • Sovita viestisi noin 10 sekuntiin. 45 prosenttia käyttäjistä, jotka katsovat mainosta vielä kolmen sekunnin jälkeen, viettävät videon parissa yhteensä noin 10 sekuntia.
  • Ääntä ei välttämättä tarvita. Ainoastaan kaksi prosenttia mobiilivideomainoksista katsotaan koko näytön tilassa äänten kanssa.
  • Vältä liian pieniä yksityiskohtia. Muista, että mobiilivideomainokset katsotaan keskimäärin viiden tuuman näytöltä.

Tietoa StreamView’stä

StreamView toistaa mobiilivideomainoksia automaattisesti suosituilla mobiilisivustoilla ja -sovelluksissa. Mobiilivideo käynnistyy äänet mykistettynä ja mahdollisimman vähän mobiilidataa kuluttavassa muodossa. Jos vastaanottaja klikkaa mainosta, video siirtyy korkeamman resoluution koko näytön tilaan toistaen myös äänet. Mainostaja maksaa videomainostamisesta CPV-mallin (cost-per-view) mukaan. StreamView-kampanjat lisäävät todistetusti brändin näkyvyyttä ja kasvattavat ostohalukkuutta jopa 104 prosentilla verrattuna kuluttajiin, jotka eivät kohdanneet StreamView-kampanjaa.

Nikolai Pietiläinen, Head of Sales, Finland
Puh: +358 50 407 3965
nikolai.pietilainen@widespace.com

Tietoa Widespacesta