Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Vaikuttava mainosfilmi katuväkivallantekijöiden auttamiseksi

HelsinkiMissio

Vaikuttava mainosfilmi katuväkivallantekijöiden auttamiseksi

Julkaistu: 24.10.2016 klo 08:30
Julkaisija: HelsinkiMissio

HelsinkiMission väkivallantekijöitä kohti tavallista elämää auttava Aggredi-ohjelma täyttää kymmenen vuotta. Aggredi julkaisee juhlavuotensa kunniaksi filmin, jonka teki mainoselokuvatuotantoyhtiö Darlings. Kohde, katuväkivallan tekijät, tarjosi tekijöille kiinnostavan aiheen.

Haasteena oli tehdä filmi, joka koskettaisi sekä Aggredin asiakkaita että työtä tukevia tahoja. Darlingsin tuottaja Elina Raitis kertoo, että ratkaisuksi muodostui yksinkertainen kuvakerronta ja vahva ja todenmukainen spiikki. Lopputulos on puhutteleva.

– Hyväntekeväisyys on Darlingsille tärkeä asia ja koska olemme filmin tekijöitä, halusimme auttaa tavalla, jonka osaamme. Pyysimme mukaan talkoisiin joukon ammattilaisia ja teimme filmin Aggredille pro bono, kertoo Elina Raitis.

Aggredi auttaa katuväkivallan tekijöitä Kurvissa

Aggredi toimii Helsingin Kurvissa, maisemissa, missä katuväkivalta on arkea. Vastaanottotiloissa työskentelee viisi väkivaltatyöntekijää, joista jokaisella on vankka kokemus rankkaa elämää viettäneiden ihmisten kohtaamisessa.

Vuosikymmenessä Aggredi on auttanut satoja kodin ulkopuoliseen väkivaltaan syyllistyneitä ihmisiä irti väkivallan kierteestä tavalliseen elämään. Aggredi-ohjelman loppuun asti käyneistä asiakkaista 75 % lopettaa väkivaltarikokset.

Aggredin asiakkuutta määritteleviä rikoskriteerejä ovat pahoinpitelyt, ryöstöt, henkirikokset ja niiden yritykset. Lisäksi Aggredin kohderyhmää ovat vakavia väkivallantekoja suunnittelevat asiakkaat, vakavimmillaan koulu- ja/tai joukkosurmaa suunnittelevat henkilöt. Kohderyhmänä ovat 18–49-vuotiaat.

Filmin tekijät:

Käsikirjoitus ja ohjaus: Jäppi Savolainen

Tuottaja: Elina Raitis

Apulaisohjaaja: Mika Karttunen

Kuvaaja: Aarne Tapola

Valaisija: Lauri Tuura

Kamera-assistentti: Jonatan Sundström

Tuotantoassistentti: Matias Nystedt

Äänisuunnittelu: Hannu Honkonen

Voice over-teksti: Pertti Pällijeff

Voice over: Jani Volanen

Filmi julkaistaan Aggredi 10-vuotta juhlaseminaarissa 27.10. ja on sen jälkeen ladattavissa HelsinkiMission YouTube-tililtä. Ennen tätä voit pyytää filmin: henni.kuusisto@helsinkimissio.fi.

Viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, HelsinkiMissio,  044 733 1544, kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

Tuottaja Elina Raitis, tuotantoyhtiö Darlings, 050 534 4248,  elina@darlings.fi

Aggredin toiminnasta:

Aggredin vastaava työntekijä Petri Salakka, 041 448 9849, petri.salakka@helsinkimissio.fi

*Tämä ilmenee Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen, nykyisen Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin, vuonna 2014 tekemästä tutkimuksesta.

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii senioreiden, nuorten, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja yli 800 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.