Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Selvitys: markkinointi muuttuu yhä nopeammin – datan hyödyntäminen ja mobiili entistä tärkeämpiä

Adobe

Julkaistu: 05.08.2015 klo 09:00
Julkaisija: Adobe

86 prosenttia eurooppalaisista markkinointiammattilaisista kokee markkinoinnin muutosvauhdin kiihtyvän. Samalla 58 prosenttia kokee markkinoinnin muuttuneen edellisen vuoden aikana enemmän kuin sitä edeltävänä viitenä vuotena. Jopa 70 prosenttia kokee digitaalisten työkalujen ja kanavien määrän kasvun muuttavan markkinointia perustavanlaatuisesti. Sama määrä kokee markkinoinnin muuttuneen täysin heidän uransa alusta.

Tulokset selviävät uudesta Adobe Digital Roadblock Report 2015 -tutkimuksesta, johon vastasi yli 1 300 markkinoinnin ammattilaista Isosta-Britanniasta, Saksasta ja Ranskasta.

”Markkinointi muuttuu kovaa vauhtia ja markkinointiammattilaiset tiedostavat tämän. Kiihtyvästä muutostahdista huolimatta 87 prosenttia markkinointiammattilaisista näkee muutoksen mahdollisuutena uhan sijaan. Pelkoja kuitenkin on, sillä 37 prosenttia markkinointiammattilaisista on huolissaan kyvyistään pysyä kehityksen kärryillä”, sanoo Adoben Pohjoismaiden viestintäpäällikkö Jes Schyum.

Adobe Digital Roadblock Report 2015 -tutkimuksen päähavaintoja:

• 72 prosenttia vastanneista kokee mobiiliteknologian ja puettavan teknologian kehittäneen markkinointia ja 52 prosenttia uskoo nykypäivän markkinoinnin olevan mobiilikeskeistä
  • 66 prosentin mielestä heidän organisaationsa ovat varautuneet markkinoinnin muutokseen hyvin
  • 73 prosenttia kokee markkinointitoiminnon merkityksen kasvaneen viimeisen viiden vuoden aikana
  • Datan analysointi ja hyödyntäminen markkinoinnissa ovat 60 prosentin mielestä nykyaikaa. 59 prosentin mielestä datan hyödyntäminen edistää markkinoinnin luovuutta.
  • 57 prosentin mielestä menestyvän markkinointiammattilaisten tulee olla uusien teknologioiden varhainen omaksuja, mutta ainoastaan 30 prosenttia vastanneista kokee itsensä tällaisena.

Lue lisää tutkimuksesta Adoben blogista.

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.