Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Nuori Kullervo Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Nuori Kullervo Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 09.06.2016 klo 14:40
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Tampereella toimivalle Nuori Kullervo Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Nuori Kullervo on kokonaan Tampereen Seudun Nuorisoasunnot ry omistama ja se tarjoaa tuetun asumisen palvelua nuorille. Nuori Kullervo tekee tärkeää työtä tukemalla nuorten asumista ja kehittämällä asumisen sisältöjä.

Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen haasteen ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus. Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti, eli nämä yritykset tekevät ja jakavat hyvää.

Nuori Kullervo Oy:lle, joka toimii heikommassa asemassa olevien nuorten hyväksi, on äärimmäisen tärkeää, että toiminta on vastuullista alusta loppuun.

Yhteiskunnallinen yritystoiminta tarjoaa uudenlaisen näkökulman pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Yhteiskunnallinen yrittäminen on vastuullista yritystoimintaa ja nämä yritykset kehittävät jatkuvasti toimintaansa ja luovat uusia palvelumalleja huomioiden asiakkaiden tarpeet.

- Nuori Kullervon tarkoituksena on tukea nuorten muuttoa itsenäiseen asumiseen ja tukea heitä elämän eri osa-alueilla, jotta asuminen ja muu elämä olisi mahdollisimman tasapainoista. Tavoitteena on myös asunnottomuuden ja syrjäytymisen ehkäisy ja nuorisoasumisen kehittäminen. On hienoa saada Nuori Kullervo mukaan Yhteiskunnallisten merkkiyritysten merkitykselliseen joukkoon, toteaa Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Petri Mattila, Toiminnanjohtaja, Nuori Kullervo Oy, p. 020 127 7246, petri.mattila@tasna.fi

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, niina.ollikka@suomalainentyo.fi

Nuori Kullervo Oy ja omistajansa Tampereen Seudun Nuorisoasunnot ry on tunnettu, paikallinen ja perinteinen toimija Pirkanmaalla.Perustehtävänä on yhdistää koti ja kotiin tuotavat tukipalvelut, jotta nuorten arki sujuisi paremmin.www.tasna.fi