Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Jussi Piri johtamaan Omnicom Media Groupin uutta Data science -yksikköä

Jussi Piri johtamaan Omnicom Media Groupin uutta Data science -yksikköä

Julkaistu: 18.08.2015 klo 09:00
Julkaisija: Omnicom Media Group Finland

Jussi Piri on nimitetty mediatoimistokonserni Omnicom Media Group Finlandin uuden Data science -yksikön liiketoimintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Pirin johtama yksikkö yhdistää konsernin analytiikka-, ja tutkimus- ja asiakasymmärrysosaamisen yhteen tiimiin, joka työllistää 30 markkinoinnin asiantuntijaa. Samalla Suomeen lanseerataan kansainvälisen mediatoimistojätin massiiviset datan jalostamis- ja hyödyntämistuotteet.

Jussi Piri siirtyy Omnicom Media Group Finlandiin ’pöydän toiselta puolelta’, Suomen Lähikaupan markkinointijohtajan tehtävästä. Aiemmassa tehtävässään Piri vastasi mm. PINS-etuohjelman lanseeraamisesta Suomeen. Päivittäistavarakaupan lisäksi hänellä on vahva kokemus ICT-alalta muun muassa TeliaSonerasta.

”Tuloksia tuova markkinointi perustuu nykyään aina tiedolla johtamiseen. Uudet tietojärjestelmät ja huippuammattilaisemme analysoivat tuota tietoa nopeudella ja tarkkuudella, joka vielä muutama vuosi sitten oli vain etäinen haave. Uutta on myös tuon tiedon reaaliaikainen hyödyntäminen. On ilo olla tarjoamassa asiakkaille kilpailuetua, jota ei muualta saa”, Jussi Piri sanoo.

Pirin mukaan uusi liiketoimintayksikkö merkitsee OMG Finlandin asiakkaille uudenlaisia mahdollisuuksia hyödyntää erimuotoista dataa ja analytiikkaa asiakasymmärryksen rakentamisessa ja reaaliaikaisen markkinoinnin tukena. Data science –yksikköön keskitetään maailman suurimpiin mediatoimistokonserneihin lukeutuvan Omnicom Media Groupin kansainvälisesti kehitetyt high tech –markkinoinnin välineiden käyttöönotto ja jatkokehitys.

”Onnistumme luovalla suunnittelulla, rohkealla tekemisellä, nopealla ja osin automatisoidulla reagoinnilla, mittaamisella sekä jatkuvalla optimoinnilla. Kansainvälisen konsernimme vahva taustatuki varmistaa, ettei moottoristamme lopu tehot kesken”, Jussi Piri lupaa.

”Jussi Pirin rekrytointi on meille työvoitto. Tässä miehessä yhdistyvät laaja-alainen toimialakokemus, liiketoimintaymmärrys sekä tutkimus- ja analytiikkaosaaminen, sanoo OMG:n toimitusjohtaja Teemu Neiglick.

Lisätiedot:

Executive Director Jussi Piri, Omnicom Media Group Finland, p. 040 592 4933

Jussi.Piri@OmnicomMediaGroup.com

Chief Executive Officer Teemu Neiglick, Omnicom Media Group Finland, p. 044 338 3592,

Teemu.Neiglick@OmnicomMediaGroup.com

Omnicom Media Group Finlandiin kuuluvat mediatoimistot ToinenPHD ja OMD Finland sekä dataohjattuun markkinointiin keskittyvä markkinointitoimisto Ainoa Resolution.