Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Antalis vauhdittaa kehitystään kasvavilla pakkaus- ja suurkuvatulostusmarkkinoilla

Antalis Oy

Julkaistu: 23.06.2015 klo 17:00
Julkaisija: Antalis Oy

Antalis vauhdittaa kehitystään kasvavilla pakkaus- ja suurkuvatulostusmateriaalien jakelumarkkinoilla ostamalla yritykset, jotka edustavat noin 130 miljoonan euron kokonaismyyntiä.

Antalis seuraa strategiaansa laajentuen paperijakelua täydentävillä ja kasvavilla liiketoiminta-alueilla, joihin liittyen on tehty seuraavat yritysostot:

-       PaperlinXin pakkausyritykset Iso-Britanniassa: myynti n. 30 milj. €.

-       Hansapakend Virossa: myynti n. 7 milj. €. Tämä kauppa on Viron kilpailuviranomaisten selvitettävänä.

Näissä yrityksissä myynti koostuu kokonaisuudessaan pakkaustuotteiden jakelusta.

-       PaperlinX A/S Tanskassa: kaksi kolmasosaa myynnistä koostuu pakkausalueesta ja yksi kolmasosa suurkuvatulostusmateriaaleista.

-       Cadorit AB Ruotsissa: toimii yksinomaan suurkuvatulostusmateriaalien markkinalla.

Näiden yritysten kokonaismyynti on n. 92 milj. €.

Näiden yrityskauppojen kautta Antaliksen asema pakkaustuotteiden ja –ratkaisujen markkinalla vahvistuu huomattavasti myynnin lähestyessä 450 milj. €. Antalis on merkittävästi vahvistamassa maantieteellistä läsnäoloaan toimimalla yli 29 maassa Euroopassa ja Etelä-Amerikassa palvellen suuria valmistavia toimialoja kuten auto-, konerakennus-, elektroniikka-, 3PL-jakelu-, sähköiset alustat- sekä nettikauppa–teollisuutta räätälöidyillä ratkaisuilla ja palveluilla. Tämä kansainvälinen verkosto antaa Antalikselle mahdollisuuden palvella suuria kansainvälisiä yrityksiä yleiseurooppalaisella tasolla.

Antaliksen kehitys tässä suuren potentiaalin omaavassa pakkaus- ja suurkuvatulostustuotteiden jakelumarkkinassa on linjassa yrityksen strategian kanssa: tehdä näistä segmenteistä yleisen kaupallisen mallin toinen pilari paperijakelun rinnalle. Vuonna 2014 nämä kaksi liiketoimintaa edustivat 12 % ja 6 % Antaliksen myynnistä (tässä järjestyksessä) ja niiden kasvava vaikutus Antaliksen käyttökatteeseen oli 33 %.

Hervé Poncin, Antaliksen toimitusjohtaja ja Sequanan varatoimitusjohtaja, kommentoi yrityskauppoja seuraavasti: “Euroopan markkinalla Antaliksen strategiana on kehittyä  kasvavilla pakkaus- ja suurkuvatulostus-liiketoiminta-alueilla. Näiden yritysostojen myötä kasvu alkaa toteutua ja niillä on positiivinen vaikutus jo tämän vuoden tulokseen.”

LISÄTIETOJA / SEQUANA

Sequana (Euronext Paris: SEQ), on suuri toimija paperiteollisuudessa. Sillä on johtava asema molemmilla liiketoiminta-alueillaan:

• Antalis: Euroopan johtava paperi- ja pakkaustuotteiden jakelija, n. 5500 työntekijää 44 eri maassa.
  • Arjowiggins: maailman johtava design- ja teknisten papereiden valmistaja, n. 4000 työntekijää.

Sequanan raportoima myynti 3,4 mrd € vuonna 2014, n. 9600 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sequana

Analysts & Investors

Xavier Roy-Contancin

Sylvie Noqué

+ 33 (0)1 58 04 22 80

contact@sequana.com

Image     Sept

Claire      Doligez

Priscille      Reneaume

cdoligez@image7.fr

preneaume@image7.fr

www.sequana.com

LISÄTIETOJA / ANTALIS

Jukka Silventola

Nordic, Baltic and Russia Managing Director, Antalis

Toimitusjohtaja, Antalis Oy

Puh. (09) 348 30 200

GSM 050 517 2660

jukka.silventola@antalis.fi

www.antalis.fi

Antalis Oy kuuluu Antalis-ryhmään, joka on Euroopan johtava paperitukkuketju ja merkittävä pakkaustarvikkeiden ja suurkuvatulostusmateriaalien jakelija. Antalis toimii 44 eri maassa 5500 työntekijän voimin. Suomessa Antalis Oy:n toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Yrityksen palveluksessa on 67 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2014 oli 38 milj. euroa. Laajaan ja korkeatasoiseen tuotevalikoimaamme kuuluvat päällystetyt ja päällystämättömät painopaperit, design- ja erikoispaperit, kartongit, tulostuspaperit, kirjekuoret, suurkuvatulostusmateriaalit ja -tulostimet sekä pakkaus-, hygienia- ja kattaustuotteet. Tutustu yritykseemme: www.antalis.fi.