Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Antalis ostaa Data Copy -brändin Metsä Boardilta

Antalis Oy

Antalis ostaa Data Copy -brändin Metsä Boardilta

Julkaistu: 16.06.2015 klo 14:29
Julkaisija: Antalis Oy

ANTALIS OSTAA DATA COPY –BRÄNDIN METSÄ BOARDILTA

Antalis, Euroopan johtava paperitukkukauppa, on ostanut Metsä Boardilta tulostuspapereiden maineikkaan Data Copy –brändin sekä siihen liittyvät yksinoikeudelliset tavaramerkit. Data Copy –brändi siirtyy Antaliksen omistukseen 1.7.2015.

Tämä johtavan brändin osto vahvistaa Antaliksen asemaa tulostuspapereiden markkinalla ja antaa yritykselle mahdollisuuden tarjota asiakkaalle laajempaa huippubrändien valikoimaa tulostuspaperissa. Data Copylla on markkinalla pitkäaikainen maine innovaatioita ja palveluita tarjoavana brändinä: mm. helposti avattavat pakkaukset (Easy Opening) ja pehmeät Grab&Go-kantohihnat. Data Copylla on uskollinen asiakaspohja ja se on sitoutunut kestävään kehitykseen ja vastuullisiin hankintoihin.

Tämä brändin osto on linjassa Antaliksen kansainvälisen tulostuspapereiden strategian kanssa, joka keskittyy strategisiin avainbrändeihin eli Antaliksen omiin brändeihin kuten Image ja nyt Data Copy tai lisensoituihin tavaramerkkibrändeihin, joihin Antaliksella on yksinoikeus, kuten Xerox®. Tärkeinä nähdään myös sellaiset tehdas- ja OEM-brändit, joihin Antaliksella on jonkinasteinen yksinoikeus, kuten Pioneer® ja HP®.

Xavier Jouvet, Antalis International –konsernin markkinointi- ja ostojohtaja, kommentoi: “Olemme ylpeitä saadessamme liittää johtavan Data Copy –brändin tulostuspapereiden valikoimaamme. Tämä brändi istuu saumattomasti strategiaamme tuoden lisäarvoa tulostuspaperiasiakkaillemme, jotka haluavat yhdistää monikäyttöisyyden ympäristö-ystävällisyyteen.”

Antalis Oy / Jukka Silventola

jukka.silventola@antalis.fi

puh. (09) 348 300 tai 050 517 2660

Lisätietoa Antaliksesta

Antalis on johtava papereiden, pakkaus- ja suurkuvatulostusmateriaalien tukkukauppa Euroopassa. Maailmanlaajuisesti yritys on toiseksi suurin 2,585 miljardin euron liikevaihdollaan (v. 2014) 5.585 henkilöä palvellen yli 120.000 asiakasta – yrityksiä ja kirjapainoja – 44 eri maassa 118 jakelukeskuksineen. Antalis toimittaa maailmanlaajuisesti 14.000 lähetystä päivittäin ja 1,8 miljoonaa tonnia paperia vuosittain. Antalis on ranskalaisen pörssiyhtiö Sequanan omistama jakeluun erikoistunut tytäryhtiö.

Lisätietoa www.antalis.fi ja www.antalis.com

Antalis Oy kuuluu Antalis-ryhmään, joka on Euroopan johtava paperitukkuketju ja merkittävä pakkaustarvikkeiden ja suurkuvatulostusmateriaalien jakelija. Antalis toimii 44 eri maassa 5500 työntekijän voimin. Suomessa Antalis Oy:n toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Yrityksen palveluksessa on 67 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2014 oli 38 milj. euroa. Laajaan ja korkeatasoiseen tuotevalikoimaamme kuuluvat päällystetyt ja päällystämättömät painopaperit, design- ja erikoispaperit, kartongit, tulostuspaperit, kirjekuoret, suurkuvatulostusmateriaalit ja -tulostimet sekä pakkaus-, hygienia- ja kattaustuotteet. Tutustu yritykseemme: www.antalis.fi.