Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Uusi lähiruokakohde matkailijoille Oulun seudulla

Viskaalin Oy

Uusi lähiruokakohde matkailijoille Oulun seudulla

Julkaistu: 08.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: Viskaalin Oy

Viskaalin tarjoaa pohjoissuomalaista lihaa, lihajalosteita ja paikallisia elintarvikkeita Oulussa ja Muhoksella

Muhoksella, Oulusta vain 20 km Kajaaniin päin sijaitseva Viskaalin Kauppa tarjoaa Oulusta Kainuun suuntaan matkaaville oivan ruokamatkailukohteen. Sijaitseehan kauppa aivan Oulu-Kajaani-tien 22 varrella, Viskaalin tilan ja teurastamon yhteydessä.

Toinen Viskaalin kauppa sijaitsee Oulun keskustassa lähellä Oulun taidemuseota ja Tietomaata. Kummankin kaupan päätuotteita ovat oman teurastamon ja lihajalostamon tuotteet eli pihvikarjan, naudan, karitsan ja hevosen liha sekä erilaiset makkarat ja palvituotteet. Lisäksi kaupoissa myydään muita paikallisia tuotteita kuten leipää, jogurttia, jauhoja ja juustoja. Oulun kaupassa valikoimaan kuuluu myös luomutuotteita. Tuotteita saa myös Viskaalin verkkokaupasta, syksyllä lihaa valtakunnallisestikin.

Viskaalin toimintaperiaatteita ovat hyvänmakuisen ja puhtaan ruuan tuotanto, avoimuus, eläinten hyvä kohtelu ja ekologisuus. Lihat leikataan käsin, parhaat osat raakakypsytetään. Kaupoissa myytävät makkarat ovat parhaimmillaan suoraan uunista tulleita.

Kauppojen myymäläpäällikkö, pitkän linjan lihamestari, Rotisseur ja kokki Antti Pirttikoski siirtyi Viskaaliin Oulun Stockmannilta. Hän ja muukin Viskaalin väki, kuten Suomen ensimmäinen MasterChef  Joonas Hämäläinen antavat mielellään vinkkejä lihankäsittelyyn ja valmistukseen. ”Uskon paikallisuuteen, tuoreuteen ja sitä kautta hyviin raaka-aineisiin. Erityisen ylpeänä voin taata lyhyen tuotantoketjun tuoman edun lihan laadussa. Tiedämme myös aina, mistä liha on peräisin”, Antti Pirttikoski sanoo.

Perheyritys Viskaalin perusta on Muhoksella sijaitseva Viskaalin tila. Viskaalin tilalla kasvatetaan Limousin-lihakarjaa ja Texel-lampaita emolehmäperiaatteella. Tilan peltoja viljellään luonnonmukaisesti pääosin karjanrehutarpeisiin. Teurastamon, lihanjalostamon ja kauppojen lisäksi Viskaaliin kuuluu myös oma rypsipuristamo. Omien kauppojen lisäksi Viskaalin tuotteita saa myös joistakin lähiseudun ruokakaupoista sekä paikallisista ravintoloista.

Viskaalin Kauppa Muhos
Viskaalintie 54, 91500 Muhos