Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Suomalainen Kehto hautaustuote on saanut mallisuojan

Unifier Oy

Suomalainen Kehto hautaustuote on saanut mallisuojan

Julkaistu: 20.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: Unifier Oy

Unifierin viime syksynä 2015 lanseeraama lemmikkieläinten hautaustuote Kehto on saanut Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) myöntämän mallioikeuslain mukaisen mallisuojan. Mallisuojauksella ylläpidämme ja kehitämme suomalaista muotoilua, suunnittelua ja valmistusta. Mallioikeudella suojataan tuotteen uutta muotoilua, designia mm. jäljittelyä vastaan, kertoo Unifierin toimitusjohtaja Vesa Huttunen.

Yksinkertainen ja virtaviivainen skandinaavinen muotoilu on erittäin suosittua maailmalla ja suojaamattomista design-tuotteista tehdään nopeasti teollisia plagiaatteja varsinkin Aasiassa. Innovaatioiden suojaaminen on elinehto niin kansainvälisillä kuin kotimaisillakin markkinoilla ja tällä mallisuojalla ylläpidämme ja kehitämme suomalaista muotoilua, suunnittelua ja valmistusta. Mallisuojalla tarkoitetaan ensisijaisesti muotoilun eli designin suojaamista rekisteröinnillä, toimitusjohtaja Vesa Huttunen kertoo.

Suomen kansallisen mallioikeuslain mukaisen mallioikeuden saaminen edellyttää mallin rekisteröimistä

Patentti- ja rekisterihallituksessa. Mallioikeuden saanti edellyttää, että malli on uusi ja yksilöllinen.

Mallisuojaus antaa haltijalleen yksinoikeuden tuotteen hyväksikäyttöön. Mallioikeuden rekisteröinti suojaa mallin luojaa mallin väärinkäyttöä vastaan mm. jäljittely, valmistaminen, käyttäminen, maahantuonti, maastavienti ja myytäväksi tarjoaminen mainostamalla tai näytteille asettamalla.

Olemme iloisia ja todella tyytyväisiä myönnetystä mallisuojasta. Tämä mallisuojaus on osoitus siitä, että olemme onnistuneet luomaan innovatiivisen ja täysin uudenlaisen tuotteen lemmikkieläinmarkkinoille. Tällä suojaamme myös arvostettua, suomalaista muotoilutyötä, sanoo Vesa Huttunen.

Kestävä ja turvallinen Kehto hautaustuote sopii niin poltto- ja maahautaamiseen. Kehto on valmistettu kierrätysmateriaaleista ja pienen hiilijalan jälkensä ansiosta se on ympäristöystävällinen. Kehto on suomalaista suunnittelutyötä ja ne valmistetaan käsityönä Suomessa. Kehto tuoteperheessä on kuusi eri kokoa pienimmistä jyrsijöistä aina suuriin koiriin.

Vesa Huttunen
gsm +358 40 640 3030

www.unifier.fi www.unifierstore.fi asiakaspalvelu 020 770 5160

Unifier on rohkea suunnannäyttäjä ja uudistaja toimialalla. Yritys ottaa kaikessa tuotekehityksessä huomioon ekologisuuden, turvallisuuden ja korkealaatuisuuden. Yhtiö ylläpitää ja kehittää suomalaista muotoilua, suunnittelua ja valmistusta. Kaikessa mitä yritys ajattelee ja tekee, toimii se eettisesti ja vastuullisesti eläimet ja ympäristö huomioon ottaen. Unifier Oy on perustettu 2014.