Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Sotilaskotiliitto palkitsi kotiutuvia varusmiehiä stipendeillä 16.6.2016

Sotilaskotiliitto ry

Sotilaskotiliitto palkitsi kotiutuvia varusmiehiä stipendeillä 16.6.2016

Julkaistu: 16.06.2016 klo 17:26
Julkaisija: Sotilaskotiliitto ry

Sotilaskotiliiton hallinnassa olevista rahastoista palkitaan vuosittain yhteensä yli 100 kotiutuvaa varusmiestä, kaikissa puolustusvoimien joukko-osastoissa ja rajavartiostojen rajajääkärikomppanjoissa.

Ylämyllyn Sotilaskotiyhdistys ry:n –rahasto perustettiin niillä varoilla, jotka jäivät jäljelle yhdistyksen purkautuessa 2005. Stipendeillä palkitaan Karjalan prikaatin, Kainuun prikaatin, Maasotakoulun (Lappeenranta ja Hamina), Utin jääkärirykmentin, Karjalan lennoston, Pohjois- Karjalan rajavartioston ja Raja- ja merivartiokoulun varusmiehiä. Stipendi voidaan myöntää 255 vuorokautta palveleville varusmiehille ja AUK:n suorittaneille ryhmänjohtajille.

Ulla Mustakallio – rahastosta palkitaan miehistötehtävistä kotiutuvia varusmiehiä. Rahasto perustettiin 1984 Sotilaskotiliiton silloisen puheenjohtajan Ulla Mustakallion täyttäessä 60 vuotta.

Sotilaskotiliiton Stipendirahastosta palkitaan reserviupseerikoulun suorittaneita varusmiehiä. Stipendirahasto on muodostettu 1.11.1971 ”Asepalveluksessa Olleitten Ammattiopintorahasto” – nimisen säätiön purkaannuttua ja rahaston varojen tultua luovutetuksi Sotilaskotiliitolle.

Palkitsemiset tapahtuvat joukko-osastojen esitysten pohjalta. Stipendit luovuttaa sotilaskotijärjestön edustaja. Stipendejä jakavat varusmiehille myös joukko – osastoissa toimivat paikalliset sotilaskotiyhdistykset ja ns. kodittomat sotilaskotiyhdistykset.

Lisätiedot:

Satu Mustalahti

puh. 045 1203368

Sotilaskotiliitto on 37 sotilaskotiyhdistyksen kattojärjestö, jonka tarkoituksena on sotilaskotiyhdistysten toimintaedellytysten tukeminen ja tätä kautta lisätä puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa palvelevien asevelvollisten viihtyvyyttä, edistää heidän henkistä kasvuaan ja lujittaa myönteistä maanpuolustusasennetta.