Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Runokilpailun voittajat on valittu - runoissa hyvä löytyy arjesta ja hetkestä

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Runokilpailun voittajat on valittu - runoissa hyvä löytyy arjesta ja hetkestä

Julkaistu: 22.03.2013 klo 10:45
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaisten 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Maa- ja kotitalousnaisten Keskus julisti runokilpailun teemalla ”Näe hyvä lähellä”. Määräaikaan mennessä kilpailuun saatiin 286 runoa 103 eri kirjoittajalta. Voittajarunot kuvaavat tavallista arkea, elämän kiertoa ja sitä, että onni ja hyvä löytyy tästä hetkestä.

Kilpailujulistus antoi mahdollisuuden käsitellä aihetta ”Näe hyvä lähellä” melko vapaasti. Kilpailuun tulikin paljon hyviä ja eri tyyppisiä, aihetta monipuolisesti käsitteleviä runoja. Runoissa hyvä nähdään paitsi arjen hetkissä, lapsissa ja läheisissä myös mm. ruuassa ja luonnossa.

Tulokset

I   sija runolla Ritareita
Maria Isoaho, Nivala

II sija runolla Ne lähtevät ja jättävät jälkeensä
Seija Peltomäki, Etelämaa

III sija  runolla Kun vuodet kuluvat ja kilometrit käyvät
Teemu Paarlahti, Mänttä

IV sija runolla Vanhat kädet
Leila Hiissa, Valkeakoski

V sija  runolla Arjen hymyjä
Tiia Riihiluoma, Elimäki

VI sija runolla Aurinkokivellä
Leena Salin, Ylivieska

Voittaneet runot on luettavissa Maa- ja kotitalousnaisten verkkosivuilta.

Arvosteluraatiin kuuluvat äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori Liisa Viirimäki, opettaja Oili Jokinen, runoharrastaja Milja Komi ja agrologi AMK Suvi Malin. Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen edustajana oli toiminnanjohtaja Liisa Niilola.

Voittajat palkitaan Maa- ja kotitalousnaisten järjestöjuhlassa 16.11. Tampereella. Kilpailuun tulleista runoista kootaan runokirja. Näin monet hyvät runot saavat laajemman lukijakunnan.

Helena Velin, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry,
puh. 040 527 1579, etunimi.sukunimi @ maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus sekä monet piirikeskukset ja yhdistykset täyttävät tänä vuonna 80-vuotta. Juhlavuoden tunnuslause on Maa- ja kotitalousnaiset – Aitojen asioiden puolesta. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Yli 57 000 jäsenen ja noin 70 asiantuntijan voimin Maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä. www.maajakotitalousnaiset.fi