Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Polaris ostetuin traktorimerkki vuonna 2012

Polaris ostetuin traktorimerkki vuonna 2012

Julkaistu: 11.01.2013 klo 10:13
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Traktoriksi rekisteröidyt mönkijät valtaavat markkinoita. Viime vuoden rekisteröintitilastossa ne syrjäyttivät perinteiset maataloustraktorit. Vahvin menestyjä oli Polaris, joka nousi ylivoimaisesti vuoden 2012 ostetuimmaksi traktorimerkiksi.

Mönkijöistä traktoreita vuodesta 2007

Syynä mönkijöiden menestykseen traktorimarkkinoilla on muutos, jonka ansiosta mönkijöitä voitiin alkaa rekisteröidä traktoreiksi viisi vuotta sitten. Tämä avasi mönkijöille aivan uusia käyttömahdollisuuksia hyötykäytössä, ja jo 2000-luvun alusta alkanut mönkijöiden suosion kasvu sai lisävauhtia.

Menestystä tasaantuneesta taloudesta huolimatta

Vuosien myötä mönkijät ovat vallanneet markkinoita maa- ja metsätiloilla, ammattikäyttäjien keskuudessa sekä kesämökeillä. Suosio on vahvassa kasvussa, eikä tämänhetkinen taloustilannekaan ole traktorimönkijöiden ostoa hetkauttanut. Siitä esimerkkinä vuoden viime joulukuu, jolloin tehtiin taas uusi rekisteröinnin kuukausiennätys: 299 traktorimönkijää. Edellinen ennätys tehtiin kuukausi aikaisemmin, marraskuussa. Polaris oli viime vuoden selkeä listaykkönen 1 469 traktorimönkijällään.

Polaris-traktorimönkijöiden edut:

• maataloustraktoria monipuolisemmat käyttömahdollisuudet

• helppo ja ketterä käsiteltävyys

• mukavat ajo-ominaisuudet

• todella monipuolinen lisävarustevalikoima

• vaivaton siirtää tavallisella auton peräkärryllä paikasta toiseen, mikäli

käyttöpaikkojen välimatka on pitkä

• tavallisiin maastomönkijöihin verrattuna traktorimönkijöiden suurin ero on se,

että niillä saa ajaa laillisesti yleisillä teillä 15 vuotta täyttänyt T-ajokortilla.

Polaris sopii yksityiselle ja ammattilaiselle

Polaris-traktorimönkijöitä ostetaan sekä yksityis- että ammattikäyttöön. Niillä voi kätevästi tehdä lumityöt, huoltotyöt, metsätyöt, maa- ja karjatilojen hommat, puutarhan hoidon eri tehtävät, metsästys-, kalastus-, marjastus- ja sienestysreissut, matkat ostoksille, kouluun ja harrastuksiin puhumattakaan kesämökkeilyn monipuolisesta hyöty- ja huvikäytöstä niin yleisillä teillä kuin maastossakin. Ammattikäytössä Polarikseen luottavat mm. Suomen puolustusvoimat, Rajavartiolaitos, pelastuslaitokset ja sähköyhtiöt.

Sitaatti:

”Olemme uskoneet Polaris-traktorimönkijöiden menestykseen heti alusta alkaen ja panostaneet kattavaan mallistoon. Siksi rekisteröintitilaston ykköspaikka ei tule meille yllätyksenä. Vuoden 2013 mönkijävalikoimassa meillä on kaikkiaan yhdeksän traktorimallia”, kertoo Brandt-Polaris Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Tikkanen tyytyväisenä.

Tekstissä esitetyt myyntiluvut perustuvat vuoden 2012 rekisteröintitilastoon.

Kuva- ja videomateriaalit

Otto Brandtin kuvapankki http://media.brandt.fi/webclient?authKey=0whLFMPhqV29BQFmgZ-LO1

Polaris-videot http://www.youtube.com/PolarisMonkijat

Polaris Facebookissa http://www.facebook.com/PolarisMonkijat