Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Pohjolan Peruna Oy Anuga-messuilla

Pohjolan Peruna Oy Anuga-messuilla

Julkaistu: 28.09.2015 klo 15:02
Julkaisija: Pohjolan Peruna Oy

Pohjolan Peruna Oy on mukana Anuga-messuilla 10.-14.lokakuuta 2015 Kölnissä (Saksa). Meidät löytää Food from Finland-yhteisosastolta (Halli 10.2 osasto I-051g/I-059g).

Esittelemme osastollamme Lapin puikula-perunalajikkeesta valmistettuja Lapland Fries-maalaisranskanperunoita. Lapin puikula-perunat ovat ihanteellisia ranskanperunoiden valmistukseen runsaan makunsa ja korkean tärkkelyspitoisuutensa vuoksi. Tuote on ”fine dining”-tuote, jota ei ole tarkoitus valmistaa suuria määriä vaan haluamme tarjota tuotetta juuri niille ravintoloille, jotka tällaista uniikkia tuotetta etsivät. Lapissa on vain muutama Lapin puikula-lajiketta viljelevä perunanviljelijä ja sen vuoksi, sekä pohjoiset kasvuolosuhteet huomioon ottaen, perunan saatavuus on rajallista.

Perunatuotteemme ovat 100% kotimaista perunaa ja työtä. Kaikki tuotteet ovat gluteenittomia ja suurin osa myös laktoosittomia, joten ne sopivat myös erikoisruokavaliota noudattaville.

Kannamme vastuumme tuotteistamme alusta loppuun, toisin sanoen pellolta pöytään. Pohjolan Peruna Oy käyttää tuotannossaan bioenergiaa, joka tuotetaan omassa energialaitoksessa Vihannissa. Yritykselle on myönnetty ISO 14001-ympäristösertifikaatti ja Pohjolan Peruna Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteita. Jatkuva valvonta takaa ensiluokkaisen laadun ja jäljitettävyyden tuotteille.

Tervetuloa tutustumaan Pohjolan Peruna Oy:n http://www.pohjolanperuna.fi/fi/Pohjolanperuna/Yritysesittely

Meidät löydät myös Facebookista https://www.facebook.com/PohjolanPeruna

Lisätietoa ja yhteydenotot

Toimitusjohtaja Paavo Liestalo
paavo.liestalo@pohjolanperuna.fi
www.pohjolanperuna.fi

Pohjolan Peruna Oy on suomalainen perunanjalostuslaitos Pohjois-Pohjanmaalta. Olemme valmistaneet kotimaisia perunatuotteita jo vuodesta 1962. Tehtaamme on täysin suomalaisessa omistuksessa. Perunatuotevalikoimaamme kuuluvat kuluttajille suunnatut Mummon-tuotteet ja HoReCa-käyttöön tarkoitetut Mestari- ja Kisälli-tuotteet. Tuotteet valmistetaan Suomessa, ja valmistuksessa hyödynnetään kotimaista bioenergiaa. Pohjolan Peruna Oy tunnettiin aiemmin nimellä Profood Oy. Yhtiön nimenmuutos astui voimaan 10.6.2013.