Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Opintomatka Ruotsiin – lähde mukaan tutustumaan koneurakointiyrittäjyyteen ja konerengastoimintaan ruohonjuuritasolla!

TTS Työtehoseura

Julkaistu: 06.09.2013 klo 08:28
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Urakka-hanke pyrkii kehittämään urakointipalveluiden tarjoajien verkostoja. Tänä syksynä Urakka-hanke tarjoaa koneurakoinnista kiinnostuneille mahdollisuuden lähteä tutustumaan ruotsalaiseen koneurakointi- ja konerengastoimintaan ja oppimaan siitä oman toimintansa kehittämiseen.

Ruotsissa ensimmäiset konerenkaat aloittivat toimintansa reilut 20 vuotta sitten. Vuosien aikana konerenkaiden toiminta on kehittynyt ammattimaiseksi ja palvelukonsepti toimivaksi. Tämä on mahdollistanut sen, että asiakkaat nykyisin löytävät työn tekijät konerenkaan kautta ja luottavat konerenkaan toimintaan palvelun tarjoajana.

Ruotsalaisten konerenkaiden tarjoamat palvelut ovat nykyään hyvin moninaisia sisältäen maa- ja metsätaloustöiden lisäksi muun muassa rakennustöitä, teiden ja kiinteistöjen kunnossapitotöitä ja erilaisia kuljetustöitä. Konerenkaat välittävät työvoimaa myös teollisuuteen ja kauppa- ja logistiikka-alan yrityksiin.

Ruotsissa toimii nykyään aktiivisesti 19 alueellista konerengasta, joissa on yhteensä noin 5500 yrittäjää. Yrittäjistä suurin osa on maatalousyrittäjiä.

Opintomatkalla tutustumme Tukholman eteläpuolella sijaitsevan MR Sörmlandin toimintaan. Tutustumme myös urakointiyrittäjiin ja koneurakoinnin nykytilaan Ruotsissa. Matkalla vierailemme myös DeLavalin koetilalla Tumbassa.

Opintomatka järjestetään 29.10.–1.11. 2013 välisenä aikana lähtien tiistaina iltalaivalla Turusta Tukholmaan ja palaten perjantaina aamulla Turkuun. Ruotsissa yksi yöpyminen Kloster-hotellissa Vadstenan kaupungissa.

Matkan hinta sisältäen bussikuljetukset, laivamatkat, ruokailut ja yöpymisen Ruotsissa on 300 euroa. Ilmoittautuminen matkalle 27.9. mennessä. Tarkemmat tiedot opintomatkan ohjelmasta ja ilmoittautumisohjeet löytyvät netistä osoitteesta: www.uusimaaseutu.fi

Urakka-hanke on Uudellamaalla toimiva Ely-keskuksen rahoittama hanke.

Lisätietoa opintomatkasta ja URAKKA-hankkeesta:

Eerikki Kaila, TTS – Työtehoseura, p. 044 7143693, eerikki.kaila@tts.fi

Christer Gustafsson, asiantuntija, p. 0400 446225, carlcgustafsson@gmail.com

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 8000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki