Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Muistutuskutsu tiedotustilaisuuteen huomenna 8.4.2016 - HIILI MAAHAN -oppimiskokonaisuus koululaisille käänteisestä ilmastonmuutoksesta, ilmiöoppimisesta ja vaikuttamisesta

CarbonToSoil

Julkaistu: 07.04.2016 klo 13:25
Julkaisija: CarbonToSoil

Kutsu tiedotustilaisuuteen huomenna 8.4.2016 - HIILI MAAHAN -oppimiskokonaisuus koululaisille käänteisestä ilmastonmuutoksesta, ilmiöoppimisesta ja vaikuttamisesta.

Tilaisuudessa esitellään uudentyyppinen kestävään kehitykseen tähtäävä opetusohjelma peruskoululaisille. Hiili maahan -ohjelma haastaa oppilaat pohtimaan mitä jokaisen tulee osata ja ymmärtää ilmastonmuutoksen pysäyttämisestä. Opetusohjelma rohkaisee oppilaita tutkimaan ilmastonmuutosta avoimesti ja ennakkoluulottomasti sekä vaikuttamaan omalla toiminnallaan kestävämpään tulevaisuuteen.

Sinut on haastettu! Tule oppimaan nuorilta, miten ilmastonmuutos pysäytetään.

Paikka: Helsingin messukeskus, Lähiruoka & Luomu -messut, Ruokatiedon osasto 7C11
Aika: perjantai 8.4. klo 10–11
Tarjoilu: lähiraaka-aineista tehty smoothie

OHJELMA

10–10.15                 Hiili Maahan -koululaiskampanjan ja osallistujien lyhyt esittely.

10.15–45                 Ryhmä oppilaita valmistaa lähiraaka-aineista tehdyt ilmastoystävälliset välipala-smoothiet. Tilaisuuden juontaa Sara Chafak. Asiantuntijaraadin kommentit oppilaiden tekemistä ilmastonmuutosta käsittelevistä videoista. Asiantuntijaraati koostuu Knehtilän luomutilan emännästä, Prisca LeclercistäTiina Lampisjärvestä sekä Mia Sinisalosta.

10.45–11.00             Tiedotustilaisuus

Paikalla asiantuntijaraati & koulut

Sara Chafak, kokki
Prisca Leclerc, kokki & ruokabloggari
Markus Eerola & Minna Eerola, Knehtilän luomutilan isäntä & emäntä
Mia Sinisalo, Hiili Maahan
Tiina Lampisjärvi, Ruokatieto

Hiili Maahan -oppimiskokonaisuuden kotisivut www.hiilimaahan.fi
CarbonToSoil -kotisivut www.carbontosoil.com

Median yhteydenotot
media@carbontosoil.com

Miinu Lumiaho
Toimitusjohtaja, CarbonToSoil
email miinu@carbontosoil.com
puh. +35840 726 1989

Hiili maahan -hanke
Hankkeen tarkoituksena ei ole ainoastaan pysäyttää ilmastonmuutosta, vaan palauttaa maailman ilmastoa tilaan, joka vallitsi ennen teollista vallankumousta. Hanke tarjoaa kaikkien ulottuvilla olevan, konkreettisen ratkaisun ilmastonmuutokseen helppokäyttöisen mobiilisovelluksen avulla. Sovelluksen kautta kuka tahansa voi ostaa hankkeen kanssa yhteistyössä toimivilta maatiloilta viljelyalaa, joka muutetaan kestäväksi viljelyalaksi, sen toimiessa samalla hiilinieluna.