Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Maa- ja kotitalousnaiset aitojen asioiden puolesta jo 80 vuotta

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaiset aitojen asioiden puolesta jo 80 vuotta

Julkaistu: 29.01.2013 klo 09:15
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Tämä vuosi on Maa- ja kotitalousnaisten juhlavuosi. Maa- ja kotitalousnaisten Keskus sekä monet maakunnalliset piirikeskukset ja paikalliset yhdistykset täyttävät 80 vuotta. Juhlavuoden tunnuslause on Maa- ja kotitalousnaiset - Aitojen asioiden puolesta, joka nivoutuu hyvin järjestön kolmivuotisen ohjelmakauden neuvontateemaan Näe hyvä lähellä.

Monipuolista neuvontaa ja järjestötoimintaa

Ensimmäiset kotitalousneuvojat palkattiin jo 1900-luvun alussa. Vuosien saatossa neuvonta on monipuolistunut ja vastannut yhteiskunnan muutoksiin. Tänä päivänä Maa- ja kotitalousnaiset tarjoaa neuvontaa, asiantuntijapalveluja sekä koulutusta ruokaan, kotitalouteen, maaseudun maisemanhoitoon sekä maaseudun yritystoimintaan liittyen.

Maa- ja kotitalousnaiset on yksi Suomen suurimmista naisjärjestöistä lähes 60 000 jäsenen voimin. Paikallisyhdistykset, joita on yli 1 500, järjestää jäsenilleen muun muassa erilaisia kursseja, retkiä ja tapahtumia.

Naisvoimaa-päivä aloittaa juhlavuoden tapahtumat

Juhlavuotta vietetään monin tavoin. Helmikuun alussa paikallisyhdistykset viettävät Naisvoimaa-päivää. Huhtikuussa järjestetään Helsingissä sidosryhmille suunnattu seminaari Järjestöt hyvinvoivan yhteiskunnan rakentajina. Syyskesällä jaamme auringonkukkia taajamien naisille maaseudun naisen tervehdyksen kera. Juhlavuosi huipentuu järjestöväen juhlaan ja Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen juhlakokoukseen 16.11., jotka pidetään Tampereella.

Lisätietoja, sähköposti muotoa etunimi.sukunimi@maajakotitalousnaiset.fi
toiminnanjohtaja Liisa Niilola, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry., p. 040 555 5035

järjestöpäällikkö Helena Velin, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry., p. 040 527 1579

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 60 000 jäsenen ja noin 70 ammattineuvojan maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä. www.maajakotitalousnaiset.fi