Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Koneurakoinnin tarjontaa ja kysyntää uusmaalaisilla maatiloilla ja maaseutuyrityksissä kartoitetaan laajalla kyselyllä

TTS Työtehoseura

Julkaistu: 14.12.2012 klo 12:52
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Tällä viikolla noin 1950 maatilaa ja maaseutuyritystä Uudenmaalla saa sähköpostitse linkin kyselyyn, jolla kerätään tietoa koneurakointipalveluiden tarjoajista ja ostajista. Nykyisen toiminnan ohella kartoitetaan kiinnostusta ja mahdollisuuksia urakointipalveluiden tuottamiseen tai hankintaan.

Kysely liittyy tänä keväänä käynnistyneeseen URAKKA-hankkeeseen. Uudellamaalla toimivassa hankkeessa kehitetään maatilojen ja maaseutuyritysten koneurakointitoimintaa ja urakointipalvelujen parempaa hyödyntämistä alueella. Koneurakoinnin tarjonnan kysynnän ja kohtaaminen hyödyttää kaikkia osapuolia ja parantaa maatilojen ja maaseutuyritysten yritystoiminnan kannattavuutta.

Kyselyllä kartoitetaan alueen resursseja koneurakoinnin tarjonnassa sekä maatila-asiakkaiden tarpeita. Hankkeessa selvitetään myös muiden asiakasryhmien tarpeita. Näiden osalta kartoitus aloitettiin kesällä hevostalleille suunnatulla kyselyllä. Ensi vuoden aikana urakointipalvelujen tarvetta kartoitetaan mm. kiinteistöjen kunnossapitotöiden osalta.

Kyselyn yhteystiedot on saatu maaseutuelinkeinohallinnon tietojärjestelmästä. Ellet saa kyselyä sähköpostissa ja haluat vastata, löydät kyselylinkin TTS:n nettisivuilta www.tts.fi tai osoitteesta www.uusimaaseutu.fi Kyselyyn vastanneille tiedotamme sähköpostitse kyselyn tuloksista, alueen urakointipalveluiden kysynnästä ja tarjonnasta sekä hankkeessa järjestettävistä infotilaisuuksista.

TTS – Työtehoseuran, MTK-Uusimaan ja SLC-Nyland:n yhteistyössä tekemässä URAKKA-hankkeessa tavoitteena on rakentaa työkaluja urakointitoiminnan suunnitteluun ja johtamiseen sekä kehittää alueen urakointipalveluita vastaamaan nykyistä paremmin asiakkaiden tarpeita.

Lisätietoja Urakka-hankkeesta ja kyselystä:

Eerikki Kaila                                  Jaakko Holsti                          Bjarne Westerlund

TTS – Työtehoseura                     MTK-Uusimaa                        SLC-Nyland

p. 044 7143693                             p. 0400 871633                      p. 040 5037188

eerikki.kaila@tts.fi                        jaakko.holsti@mtk.fi              bjarne.westerlund@slc.fi

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 7000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki