Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Hyvinvointipäivät maidontuottajille Rokualla 7.-8.11.2012

Humanpolis Oy

Hyvinvointipäivät maidontuottajille Rokualla 7.-8.11.2012

Julkaistu: 06.11.2012 klo 15:01
Julkaisija: Humanpolis Oy

Maatalousyrittämisen paineet ovat nykyisin kovat. Isot investoinnit ovat kasvattaneet riskejä, erikoistuminen ja erilaiset paperityöt sekä tarkastukset ovat lisänneet työmäärää. Myös ihmissuhteisiin voi liittyä monenlaisia ongelmia. Koska maatalousyrittäjällä ei ole palkansaajien tavoin työyhteisöä tukenaan, hän voi helposti jäädä ongelmineen yksin. Tällöin on ensiarvoisen tärkeää päästä tilan ulkopuolelle voimaantumaan ja vahvistamaan sekä fyysisestä että henkistä hyvinvointia. Lisäksi vuorovaikutus muiden tuottajien kanssa on tärkeää.

Pohjois-Pohjanmaan alueella toimii 3M-hanke, joka järjestää työhyvinvointiin liittyvää valmennusta alueen maidontuottajille. Hyvinvointipäivät on osa tätä valmennusta.

Hyvinvointipäivien järjestäjänä toimii 3M-hanke yhdessä Melan ja MTK - Pohjois-Suomen kanssa. Koulutus on tarkoitettu maidontuottajille. Hyvinvointipäivät pidetään 7.11 klo 9.30 – 16.00 ja 8.11 klo 10.00 – 15.00 Rokua health&spassa Rokualla.

Kouluttajana toimivat mm. näyttelijä Tuija Piepponen ja personal trainingin uranuurtaja Riku Aalto (7.11) sekä psykologi Pirkko Lahti (8.11). Toisena koulutuspäivänä (8.11) osallistujilla on mahdollisuus keskustella psykologin kanssa ja kysyä apua mieltä pahoittavista tai painavista asioista. Lisäksi Kelan edustaja kertoo ajankohtaista asiaa työterveyshuollosta. Liitteenä seminaariohjelma.

Toivomme, että lehdestänne/radiostanne löytyy kiinnostusta kyseiselle tapahtumalle.

Tervetuloa Rokualle seuraamaan mielenkiintoisia luentoja ja haastattelemaan luennoitsijoita päivien aikana.

Lisätiedot: Päivi Vitikka 040 487 6988

Sirpa Havu 0500 868 866