Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Avantilta uusi R-sarja

Avantilta uusi R-sarja

Julkaistu: 01.07.2013 klo 13:54
Julkaisija: Avant Tecno Oy

Avantin kuormaajatarjonta laajentuu kesällä uudella R-sarjalla. Heinäkuussa 2013 markkinoille tuodaan kaksi uutta mallia: R28 ja R35. R-sarja poikkeaa muista Avant-malleista erilaisella runko-ohjausratkaisulla; kuormaajan ohjaamo on sijoitettu takarunkoon eturungon sijaan. Käytännöllinen suunnittelu, tehokkuus ja kestävät komponentit ovat R-sarjassakin Avantin taattua laatua.

”Haluamme uudella mallilla tarjota Avant-kuormaajien etuja niillekin asiakkaillemme, jotka ovat tottuneet ajamaan kuormainta takarunkoon sijoitetusta ohjaamosta. Pyrimme siihen, että R-sarjan ajokokemus olisi mahdollisimman samankaltainen, kuin normaalin Avantin kuormaajan kanssa. Nyt on mahdollista saada lähes kaikki Avant-kuormaajan hyödyt joutumatta opettelemaan ja vaihtelemaan kahden eri ajotavan välillä”, kertoo Avantin myyntijohtaja Jani Käkelä.

Uusi R-sarja eroaa ohjaustavallaan muista Avantin kuormaajista, mutta muutoin uudet mallit perustuvat tekniikoiltaan ja ominaisuuksiltaan pitkälti tuttuihin Avant-malleihin 528 ja 635. Suuri kuormankäsittelykyky, sivusuunnassa jäykkä keskinivel, teleskooppipuomi ja kompaktit ulkomitat tekevät siitä erinomaisen kuormaajan erityisesti maatiloille ja hevostalleille. ”Uuden R-sarjan ohjaustavasta on hyötyä erityisesti käytävillä ja ahtaissa sisätiloissa. Vaikka kääntöympyrä on sinällään täysin sama kuin Avantin tutuilla sisarmalleilla, on uusia R-sarjan koneita helpompi kääntää ahtaissa tiloissa, sillä niiden ohjaamo ei käänny ohjatessa pyörälinjan ulkopuolelle”, Käkelä selventää.

”Tuttuun Avant-kuormaajakonseptiin nähden jouduimme tekemään suunnittelussa muutaman kompromissin, mutta olen erittäin tyytyväinen uuteen, hienosti Avantin koneenrakennustyyliä edustavaan kuormaajaamme. Vaikka R-sarjassa on hieman muita Avanteja huonompi näkyvyys eteen työlaitteelle, on se silti selvästi parempi kuin monissa markkinoilla olevissa vastaavan käyttötarkoituksen kuormaimissa. Lisäksi R-sarjassa on noin 10 cm muita Avanteja korkeampi kokonaiskorkeus sekä hieman heikompi kaatokuorma”, Käkelä kertoo.

Avantin vankat kuormaimet on suunniteltu käyttäjien tarpeisiin, työtehtävien ehdoilla. R-sarja täydentää Avantin mallivalikoimaa ja se palvelee asiakkaita, joilla on hyvin ahtaat tilat tai jotka ovat tottuneet muista Avanteista poikkeavaan ohjaustapaan. ”R-sarjan myötä Avant pystyy vastaamaan kuormaajien kokonaisvalikoimalla yhä paremmin markkinoiden ja eri asiakassegmentien tarpeisiin”, Käkelä summaa.

Avant Tecno Oy / Jaakko Jytilä
jaakko.jytila@avanttecno.com

Katso R-sarjan kuvat ja tekniset tiedot oheisista liitteistä.