Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Avant 760i - Euroopan vähäpäästöisin kuormaaja

Avant Tecno Oy

Avant 760i - Euroopan vähäpäästöisin kuormaaja

Julkaistu: 12.06.2014 klo 13:01
Julkaisija: Avant Tecno Oy

Avant Tecno tuo markkinoille uuden, maailman tiukimmat päästörajat alittavan monitoimikuormaajan. Kuormaaja täyttää Yhdysvalloissa käytössä olevat TIER 4 Final -ympäristövaatimukset. Samalla se alittaa myös Euroopan tiukimmat päästörajat.

Uuden konemallin tärkein osa on moderni Kohler-moottori. Se on varustettu korkeapaineisella common rail -polttoaineen ruiskutuksella, turbolla ja välijäähdyttimellä, oksidointikatalysaattorilla ja pakokaasujen kierrätyksellä.  Koneen käyttäjän kannalta merkittävää on, että kaikki tämä tapahtuu ilman lisäaineita, mikä yksinkertaistaa koneen käyttöä melkoisesti.

– Suunnittelumme panos tämän kuormaajamallin kehityksessä on ollut valtaisa ja voimme ylpeinä todeta, ettei hetkikään panostuksesta ole mennyt hukkaan. Kohler on investoinut suuren summan uuden moottorin kehittämiseen. Me puolestamme olemme rakentaneet tämän innovaation ympärille oman, hienosti toimivan tuotteen. Olemme jälleen kerran kehityksen edelläkävijöitä uuden Avant 760i -mallin kanssa, sanoo Avantin myyntijohtaja Jani Käkelä.

Win-win-tilanne: käyttäjälle ja ympäristölle

Perinteisellä tekniikalla varustettuun kuormaajaan verrattuna uusi kuormaajamalli heittää todella painavat argumentit pöytään:

• Polttoainekulutus ­ –20 %
  • Tehoa +20 %  ja vääntöä +40 %
  • Ajonopeus 30 km/h
  • Matala melutaso niin ohjaamossa kuin ympäristössäkin

– Kuormaajan ympäristöystävällisyys ei rajoitu sen kulutukseen. Olemme huomioineet myös melusaasteen. Avant 760i:n moderni moottori on jo lähtökohtaisesti huomattavasti hiljaisempi. Lisäksi moottori kuumenee vähemmän, mikä vähentää myös tuulettimen aiheuttamaa melua. Tärkeä seikka on myös se, että moottori saavuttaa täyden vääntömomentin jo hyvin matalalla kierrosluvulla, jolloin koneella voi tehdä esimerkiksi lumitöitä lähes tyhjäkäynnillä. Matala melu on suuri etu varhaisaamun työtehtävissä, toteaa myyntijohtaja Jani Käkelä.

Avant-myynti p. 03-347 8800 sekä Agrimarketit kautta maan.

Avant760i taulukko

Avant760i_mittakuva

--

Avant Tecno Oy on maailman johtava korkealuokkaisten pienkuormaajien ja niiden työlaitteiden ja lisävarusteiden valmistaja. Yritys aloitti toimintansa vuonna 1991 ja on vuosien saatossa muodostunut käsitteeksi pienkuormaajien alalla monien innovatiivisten ratkaisujen ansiosta. Avantin tehdas sijaitsee Ylöjärvellä Tampereen kupeessa. Lisäksi Avantilla on omat myyntiyhtiöt Saksassa ja Isossa-Britanniassa sekä maahantuojia yli 40 maassa eri puolilla maailmaa. www.avanttecno.com