Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Yli 14 000 hevosten ystävää vietti vauhdikasta viikonloppua Tampereella

Tampereen Messut

Yli 14 000 hevosten ystävää vietti vauhdikasta viikonloppua Tampereella

Julkaistu: 12.04.2015 klo 20:12
Julkaisija: Tampereen Messut

HEVOSET-MESSUISTA ON TULLUT ODOTETUT ALAN KEVÄTKARKELOT

Hevosalan vankkumaton suosio näkyi viikonloppuna Tampereella, jossa järjestettiin Suomen suurimmat hevosalan messut. Hevoset 2015 kokosi kahden päivän aikana 14 042 hevosten ystävää tutustumaan alan tuotteisiin, palveluihin ja harrastusmahdollisuuksiin sekä laajaan oheisohjelmaan esteratsastuskilpailuineen ja näytöksineen. Seitsemännen kerran toteutetuilla messuilla oli ennätykselliset 164 näytteilleasettajaa. Tapahtuma oli myös aiempaa kansainvälisempi, sillä yrityksiä oli mukana Suomen lisäksi Belgiasta, Islannista, Ranskasta, Ruotsista, Sveitsistä, Unkarista ja Virosta. Seuraavat Hevoset-messut on 2.–3.4.2016 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

– Ensimmäisillä Hevoset-messuilla vuonna 2009 oli 90 näytteilleasettajaa ja reilut 6300 kävijää. Nykyisin tapahtuma on kaksi kertaa suurempi näytteilleasettaja- ja kävijämäärän sekä näyttelypinta-alan ja ohjelmatarjonnan osalta. Hevoset-messuista on tullut alan ammattilaisille, harrastajille ja muille hevosista kiinnostuneille odotetut yhteiset kevätkarkelot, joiden ajankohta merkitään kalentereihin jo hyvissä ajoin. Kiitos messuvieraille, näytteilleasettajille ja yhteistyökumppaneille siitä, että olemme saaneet luotua Tampereelle tällaisen jokakeväisen kohtauspaikan, jossa voidaan yhdessä pohtia hevosalan näkymiä ja nauttia vauhdikkaasta viikonlopusta, sanoo projektipäällikkö Veli-Pekka Rouvali Tampereen Messut Oy:stä.

Vuoden Kavionjälki -tunnustus ensimmäisen kerran hevoselle – hyväntekijä Karl Adam palkittiin

Suomen Ratsastajainliitto ry:n ja Suomen Hippos ry:n hallitukset valitsivat Vuoden Kavionjälki 2015 -palkinnon saajaksi hyväntekeväisyysravuri Karl ”Kalle” Adamin. Kalle ansaitsi palkinnon juoksemalla tiensä yleisön sydämiin, tuottamalla laajasti iloa ympärilleen ja tukemalla Kiikun Tallin erityisryhmän päivätoimintaa lahjoittamalla heille osan raviradoilla ansaitsemistaan palkintorahoista. Palkinnon jakoivat Hippoksen jalostusjohtaja Minna Mäenpää ja messujen avaajana toiminut SRL:n puheenjohtaja Laura Airaksinen. Tunnustuksen ottivat vastaan Yellow Film & TV:n puolesta tuottaja Lotta Westerberg, Karl Adamin hoitaja Stefan Willstedt sekä Kiikun Tallin erityisryhmän päivätoiminnan edustajat Mika Harmokivi, Säde-Noora Eskola ja Erko Kaasik sekä ohjaajat Anu Lind ja Satu Mäkinen. Karl Adam saapui myös itse avajaisiin vastaanottamaan Vuoden Kavionjälki -ruusukkeen. Hevonen oli paikalla messuilla koko lauantain. Vuosittain myönnettävä Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaettiin kuudennen kerran.

Vuoden Kavionjälki-tiedote, avajaismateriaalit, videot ja kuvat:
www.hevosmessut.fi (Medialle)

Esteratsastuskilpailut ja näytökset täyttivät katsomot – vaalipaneeli nosti esille alan tulevaisuuden

Messujen runsas ohjelmatarjonta sisälsi muun muassa neljät esteratsastuskilpailut, valjakkoajokilpailut, 3-vuotiaiden suomenhevosten valtakunnallisen varsanäyttelyn finaalin, keppihevosten SM-kisat sekä lukuisia upeita näytöksiä ja lajiesittelyjä sekä seminaareja, tietoiskuja ja koulutustilaisuuksia. Viikonlopun aikana messuilla nähtiin myös monia alan tähtiä, huippuratsastajia ja asiantuntijoita.

Hevoset 2015 -messujen esteratsastuskilpailuiden tulokset:

Lauantaina pidetyssä Jos hevoset saisivat äänestää -vaalipaneelissa Hevosurheilun päätoimittajan Jussi Lähteen kanssa hevosalan tulevaisuutta pohtivat vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Ville Niinistö (Vihr.), kulttuuri- ja asuntoministeri Pia Viitanen (SDP), kansanedustaja Sirkka-Liisa Anttila (Kesk.), kansanedustaja Sofia Vikman (Kok.) ja kansanedustajaehdokas Mikko Nurmo (PS).

Videot vaalipaneelista: www.hevosmessut.fi (Medialle).

Messujen juontajana toimi hevosharrastaja, kirjailija ja Ylen Ystäväni hevonen -blogin pitäjä Ronja Salmi, joka julkisti messuilla kypärän käyttämisen tärkeydestä muistuttavan #järkipäässä -kampanjan. Kampanjan etenemistä voi seurata Ystäväni hevosen blogissa, Facebookissa sekä Instagramissa.

Hevoset-messut järjestää Tampereen Messut Oy. Pääyhteistyökumppani Hevoset 2015 -messuilla oli Horze.

MATERIAALIT:
Avajaismateriaalit, tiedotteet, kuvat ja videot: www.hevosmessut.fi (Medialle).

Facebook: facebook.com/Hevosmessut
Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset2015,