Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Rauni Miettinen Hämeestä ja Maija Willman Satakunnasta valittiin Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen hallitukseen

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Julkaistu: 18.11.2013 klo 12:21
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen varsinaisessa kokouksessa tehtiin henkilövalintoja ja päätettiin ensi vuoden toiminnasta. Kokouksen yhteydessä jaettiin tunnustusta aktiivisille yhdistyksille sekä pitkäaikaisille järjestötoimijoille Eeva Nurmelle ja Liisa Niilolalle. Juhlavuoden kokous pidettiin lauantaina 16.11.2013 Tampereella.

Rauni Miettinen ja Maija Willman valittiin Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen hallitukseen

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry:n hallitukseen vuosiksi 2014–2016 valittiin Rauni Miettinen Hämeestä sekä Maija Willman Satakunnasta.

Hallituksessa jatkavat jäseninä maatalousyrittäjä Ritva Mäkiniemi Etelä-Pohjanmaalta, maatalousyrittäjä Riitta Ryhänen Pohjois-Savosta, kansanedustaja Mirja Vehkaperä Oulusta sekä toiminnanjohtaja Mirja Hellstedt. Puheenjohtajana jatkaa Kaisu Merilä Oulusta.

Kokous hyväksyi myös vuoden 2014 toimintasuunnitelman, joka jatkaa teemaa ”Näe hyvä lähellä”.

Eeva Nurmi kutsuttiin kunniajäseneksi ja Liisa Niilolalle annettiin kultainen luottamus- ja toimihenkilömerkki

Maakuntaneuvos ja Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen pitkäaikainen puheenjohtaja Eeva Nurmi Humppilasta kutsuttiin Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen kunniajäseneksi. Kutsulla osoitetaan arvostusta hänen pitkäaikaiselle työlle Maa- ja kotitalousnaisten järjestön eri tasoilla.

Eeva Nurmi otti kunnianosoituksen kiitollisena vastaan.
-    Vaikka olen luopunut luottamustehtävistä, haluan edelleen olla mukana toiminnassa. On ilo ja kunnia olla tämän järjestön jäsen.

Kokouksessa annettiin myös kultainen luottamus- ja toimihenkilömerkki tänä vuonna eläkkeelle jääneelle toiminnanjohtajalle Liisa Niilolalle ansiokkaasta työstä Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksessa.

Kolme yhdistystä sai tunnustuspalkinnon järjestötoiminnasta

Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen hallitus jakoi tänä vuonna valtakunnallisen tunnustuspalkinnon kolmelle yhdistykselle. Ensimmäisen sijan jakoivat Pitkäsenkylän maa- ja kotitalousnaiset Kalajoelta sekä Seinäjoen maa- ja kotitalousnaiset. Toisen sijan palkinnon sai Kyyjärven maa- ja kotitalousnaiset.  Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen hallitus antaa tunnustusta yhdistysten yhteistoiminnasta, näkyvyydestä sekä Maa- ja kotitalousnaisten yhteisten asioiden eteenpäin viemisestä. Lisää tietota tunnustuspalkinnon saaneista yhdistyksistä erillisestä tiedotteesta.

Kunniamaininnat aktiivisesta ja monipuolisesta järjestötoiminnasta annettiin Ikaalisten Itäisen maamiesseuran naisosastolle, Kerälän ympäristön maatalousnaisille Suomussalmelle, Kieringin kyläseuralle Sodankylään sekä Kytökylän maa- ja kotitalousnaisille Haapavedelle.

Lisätietoja
viestintäpäällikkö Johanna Saarikoski, puh. 040 526 8475, johanna.saarikoski (at) maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 55 000 jäsenen ja noin 70 asiantuntijan Maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä.

Tämä vuosi on Maa- ja kotitalousnaisten juhlavuosi. Maa- ja kotitalousnaisten Keskus sekä monet piirikeskukset ja yhdistykset täyttävät 80 vuotta. Juhlavuoden tunnuslause on Maa- ja kotitalousnaiset - Aitojen asioiden puolesta. www.maajakotitalousnaiset.fi