Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Maa- ja kotitalousnaiset tekee puun halaamisen Suomen ennätyksen 11.6. – Tule mukaan!

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Julkaistu: 08.05.2014 klo 10:26
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Tavoitteena on, että tuhannet ihmiset halaavat puuta yhtä aikaa 11.6. klo 20. Halaamalla puuta osoitamme arvostusta metsän eri arvoille. Tapahtuma on osa Maa- ja kotitalousnaisten Metsästä voimaa -kampanjaa.

Ennätystä tekemään voi tulla kuka vaan. Parhaiten tapahtumaan pääsee mukaan kun kokoaa porukan ja lähtee yhteiselle metsäretkelle. Myös yksin tai pienemmällä ryhmällä voi osallistua. Osallistumisohjeet löytyvät www.maajakotitalousnaiset.fi/metsastavoimaa. Ennakkoilmoittautumiset 20.5. mennessä.

Metsästä voimaa -järjestökampanja suuntaa katseet metsän arvoihin

Metsästä voimaa on Maa- ja kotitalousnaisten järjestökampanja vuosina 2014–2015. Tavoitteena on lisätä metsän monipuolisen käytön arvostusta sekä tarjota yhteisöllistä toimintaa. Kampanjassa ihmisiä innostetaan virkistäytymään metsässä monin tavoin, tutustumaan puusta tehtyihin tuotteisiin ja metsäteollisuuteen sekä oppimaan lisää metsänhoidosta. Kampanja on jo innostanut retkeilemään laavuilla ja kansallispuistoissa, tekemään tutustumiskäyntejä paperitehtaaseen ja sahoille, tutustumaan metsäkoneisiin, järjestämään metsäteemaisia koko perheen päiviä sekä kokkaamaan metsäistä ruokaa.

Metsällä on monenlaisia arvoja ja merkityksiä. Liikkuminen metsässä alentaa tutkitusti stressiä ja parantaa mielialaa. Metsäteollisuus taas on tuottanut vuosikymmenet taloudellista hyvinvointia suomalaiselle yhteiskunnalle. Tulevaisuudessa käytämme aivan uudenlaisia puusta valmistettuja tuotteita. Metsä on monelle myös henkilökohtaista omaisuutta, jota kannattaa hoitaa. Metsiä voi hoitaa myös luontoarvoja vaalien.

Kampanjan suunnittelua on tukenut Suomen metsäsäätiö.

Lisätietoja www.maajakotitalousnaiset.fi/metsastavoimaa sekä Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksesta

Järjestöpäällikkö Helena Velin, p. 040 527 1579, helena.velin@maajakotitalousnaiset.fi

Kehityspäällikkö Hannele Partanen, p. 040 521 7814, hannele.partanen@maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 53 000 jäsenen ja noin 70 asiantuntijan Maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä. www.maajakotitalousnaiset.fi