Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Erikoisista keittokirjoista tunnetuksi tulleen kirjailijan esikoisromaani!

Nordbooks

Erikoisista keittokirjoista tunnetuksi tulleen kirjailijan esikoisromaani!

Julkaistu: 25.03.2015 klo 10:36
Julkaisija: Nordbooks

Katariina Vuori: Pula-ajalla.

"Paperisota alkoi syksyllä. Seuraavana keväänä olin jo aikeissa myydä käytetyt alushousuni, mutta kun hyökkäykset kävivät sietämättömiksi jouduin lähtemään evakkoon, pakoon pahoinvointiyhteiskuntaa. Onneksi olin tajunnut varastaa sitä ennen joitakin kirjoja."

Pula-ajalla on levottoman riemastuttava kertomus irtisanotusta toimittajasta, joka masennuksen, viranomaisten, eron ja maisemakuorien kolhimana eristäytyy henkilökohtaiselle pula-ajalle, jolla hengissä pysyminen riippuu sota-ajan korvikkeista ja villiyrteistä, elämää kannattelevat poimulehdet ja laiturin päähän pudotettu ruostunut katiska.

Pihkanhuuruisten unien, padassa kiehuvien nailonsukkien ja vanhasta appelsiinilaatikosta Barbin paljaiden säärien myötä löytyvän elämänviisauden värittämä tarina vie mutaisen järven rannalle kysymään, mitä me täällä teemme ja onko tässä mitään järkeä? Entä kuinka paljon kieloja on riittävästi ja onko jo aamu?

Tuotetiedot ISBN 9789523151086, kovakantinen, 300 s. , 200x130 mm, suositushinta 30,00 €

Kansi (web)

Kansi (print)

Kirjailijakuva

Arvostelukappaletilaukset kirjat@nordbooks.fi

Katariina Vuori (s.1971) on oululainen kirjoittaja.

Hän on humanististen tieteiden kandidaatti pääaineenaan arkeologia sekä fysioterapeutti. Vuori on työskennellyt fysioterapeuttina Espanjassa ja Lähi-Idässä, missä hän toimi myös Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien edesmenneen hallitsijan yksityisfysioterapeuttina.

Vuori on opiskellut arkeologiaa, kulttuuriantropologiaa, tulevaisuuden tutkimusta ja PR-viestintää, sekä Kanadassa Montrealin ranskankielisessä yliopistossa merenkulun arkeologiaa ja etnografiaa. Jyväskylän yliopistossa ja Oriveden opistossa hän on suorittanut proosa- ja asiaproosakursseja. Hän on julkaissut mm. kiuskokkaamiseen perehdyttävän keittokirjan sekä proosa- ja tietokirjallisuutta.

Vuosituhannen vaihteessa hän asui viiden vuoden ajan 11-metrisessä purjeveneessä australialaisen kapteenin ja singaporelaisen kissan kanssa purjehtien 60 000 avomerimailia. Pisin, 108 vuorokautta kestänyt non stop -purjehdus vei aluksen miehistöineen Kanariansaarilta Etelämeren kautta Melbourneen Australiaan. Purjehdusetappien lomassa Vuori työskenteli pitkään eteläisessä Afrikassa vapaana toimittajana sekä mm. Singaporessa suurlähetystössä ja Yhdysvaltain ilmavoimien tukikohdassa.

Tällä hetkellä hän asuu Oulussa kahden pienen tytön ja sekarotuisen koiran kanssa ja harrastaa minttuhybridien hoivaamista, erikoisten keittokirjojen keräämistä ja valokuvausta.

Tuotanto:

Pula-ajalla (esikoisromaani, Nordbooks 2015)

Villiä vegeä (readme.fi 2015)

Saunakeittokirja (Tammi 2014)

Kourallinen tabuja (Atena 2014)

Keijukaisen keittokirja (BoD 2012)

Saunakeittokirja- Kulnaristisia kokeiluja kiukaalla (BoD 2012)

Nordbooks on Kemissä toimiva kustantamo

Kustantaja Matti Ylipiessa 045 134 6090