Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Consultorilta arvonlisäveron erityisjärjestelmän asiointipalvelu Verohallinnolle

Consultor Finland Oy

Julkaistu: 20.02.2015 klo 18:15
Julkaisija: Consultor Finland Oy

Consultor aloitti lokakuussa 2013 konsultoinnin liittyen Verohallinnon arvonlisäveron erityisjärjestelmän asiointipalveluun. Hankinta kilpailutettiin Hanselin Teknisen IT-konsultoinnin tietokanta- ja integraatiopalvelujen osa-alueella.  Järjestelmä siirrettiin tuotantoon lokakuun 2014 alusta alkaen ja tuotantokäyttöönotto sujui ongelmitta.

Consultor vastasi Verohallinnon arvonlisäveron erityisjärjestelmän asiointipalvelun  toteutuksesta ja osakokonaisuuden testauksesta, arvonlisäveron erityisjärjestelmän kokonaistestauksen tuesta, asiointipalvelun ylläpidosta ja pienkehittämisestä.  Lisäksi hankinnan optiona on asiointipalvelun ylläpito.

Microsoft-teknologioilla toteutettu arvonlisäveron erityisjärjestelmän asiointipalvelu on Verohallinnon sähköiseen asiointiympäristöön sijoitettava asiointipalvelu. Arvonlisäveron erityisjärjestelmä kokonaisuudessaan koostuu useammasta eri sovelluksesta ja niiden välisestä tiedonsiirrosta.

vihrea_logo_verkko

Verohallinto on suurin valtiovarainministeriön hallinnonalan virastoista. Verohallinnon keskeinen tehtävä on huolehtia verotuksen yhdenmukaisuudesta ja oikeellisuudesta. Verohallinto kerää veroja ja veronluonteisia maksuja vuosittain lähes 64 miljardia euroa, mikä on yli kolmasosa Suomen bruttokansantuotteesta. Verohallinnon eri toimialueiden tietojärjestelmistä vastaa Tietohallintoyksikkö.

Verohallinto
Jani Heikkola
Palvelupäällikkö
jani.heikkola@vero.fi

Consultor Finland Oy
Markus Andersson
markus.andersson@consultor.fi

Consultor Finland Oy on vuonna 2004 perustettu suomalainen edelläkävijä verkostomaisen IT-projektinhallinnan ja teknisen konsultoinnin toimialueilla. Liikevaihtomme vuonna 2013 oli noin 6,8 MEur ja tuloksemme voitollinen. Asiakkainamme on julkisen ja yksityisen sektorin organisaatioita, joiden hankkeisiin osallistumme eri rooleissa. Consultorin tehtävä on varmistaa asiakkaille tärkeiden IT-projektien onnistuminen ja siten rakentaa reippaampaa, tehokkaampaa ja toimivampaa Suomea – asiakkaiden menestyksen siivittämänä.

www.consultor.fi

Tiina Härjämäki