Etusivu » Tiedotteet » Maanpuolustus » Sotaveteraani-lehti 6/2014 ilmestyi

Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Mediatiedote 17.12.2014

Sotaveteraani-lehti 6/2014 ilmestyi

Vuoden viimeisessä Sotaveteraani-lehdessä kaksi Talvisodan kokenutta sotaveteraania kertoo kokemuksistaan ja sotahistorioitsija Göran Lindgren avaa taustoja Talvisodan syttymisestä myös vihollisen näkökulmasta.

Sotahistorioitsija Anssi Vuorenmaa esittelee sotavuoden 1944 tapahtumia. Lapin sodan erikoisuutena on puna-armeijan Kuusamon miehittäminen syys-marraskuussa 1944. Tästä kertoo sotahistorian asiantuntija Mika Kulju.

Kaksi sotaveteraania kertoo oman sotatarinansa sekä lisäksi kenraali Jaakko Valtasen haastattelussa keskitytään veteraaniajan viimeisten kolmen vuosikymmenen tapahtumiin.

Lisäksi lehdessä on runsaasti muuta ajankohtaista tietoa sotaveteraanien arjesta ja sotaveteraaniyhteisöjen tapahtumista.

Päätoimittaja

Markku Seppä

Sotaveteraani-lehti

markku.seppa(at)sotaveteraaniliitto.fi

Sotaveteraani-lehti aukeaa linkistä:

Sotaveteraaniliitto Facebookissa

Sotiemme Veteraanien keräyskampanja Talvisodan hengessä jatkuu!

Osoitteessa www.talvisodasta75vuotta.fi voit tehdä lahjoituksen veteraanien, puolisoiden ja leskien arjen kohentamiseen. Samalla voit testata selviytymisesi Talvisodassa ja osallistua arvontaan, jossa palkintona valinnaisesti panssarisafari tai viikonloppu kartanohotelli Kyyhkylässä.

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon