Etusivu » Tiedotteet » Maanpuolustus » Puolustusvoimauudistus esillä Forssassa

Puolustusvoimauudistus esillä Forssassa

Julkaistu: 16.04.2012 klo 12:29
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliiton vuosikokous järjestetään tulevana lauantaina. Hotelli Rantasipi Forssassa pidettävässä vuosikokoustapahtumassa Puolustusvoimien tiedotuspäällikkö, eversti Jyrki Heinonen kertoo puolustusvoimauudistuksesta sekä puolustusmenojen säästöjen kohdentamisesta, joita mm. reserviläiset ovat arvostelleet voimakkaasti. Liiton maaliskuun lopulla tekemässä jäsenkyselyssä yli 80 prosenttia vastaajista katsoi säästöjen heikentävän puolustustamme.

Liiton vuosikokoustapahtuman käynnistää lauantaina 21.4. klo 10 alkava kenttähartaus hotelli Rantasipi Forssan edessä. Varsinaiset kokoustapahtumat alkavat klo 12.30 tervetulosanoilla ja tervehdyksillä. Noin klo 12.55 on vuorossa eversti Jyrki Heinosen esitelmä, jonka jälkeen seuraa vielä Vuoden Reserviläisen ja Vuoden malliyhdistyksen nimeäminen.

Reserviläisliiton sääntömääräinen vuosikokous alkaa klo 14.30. Kokouksen esityslistalla ovat sääntömääräiset asiat, joita ovat lähinnä liiton viime vuoden tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen käsittely. Molempiin voi tutustua mm. liiton nettisivuilla osoitteessa www.reservilaisliitto.fi/toimintakalenteri. Vuosikokoukseen on vapaa pääsy mutta ääni- ja puheoikeus on vain virallisilla kokousedustajilla.

Reserviläisliitto järjestää vuosittain kaksi vuosikokoustapahtumaa, joista huhtikuussa järjestettävä vuosikokous on yksipäiväinen ja marraskuussa järjestettävä syyskokous kaksipäiväinen. Forssan vuosikokouksen järjestelystä vastaa Forssan Reserviläiset ry, joka on yksi liiton 354. jäsenyhdistyksestä.

Lisätietoja Forssan kokoustapahtumasta antaa liiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg, p. 0400 640 755 tai s-posti olli.nyberg@reservilaisliitto.fi.

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 354 paikallista jäsenyhdistystä ja 18 maakunnallista piiriä. Henkilöjäseniä liitolla on yli 36.000, joista valtaosa on asepalveluksen suorittaneita henkilöitä.

Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista lähes puolet on Reserviläisliiton jäseniä. MPK järjestää vuositasolla noin 1.500 koulutustapahtumaa, joihin osallistuu yli 30.000 suomalaista. Koulutuksen painopiste on reserviläisten sotilaallisessa koulutuksessa.

Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kuljetusyrittäjä Markku Pakkanen Kouvolasta. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.