Etusivu » Tiedotteet » Maanpuolustus » Puheenjohtaja vaihtuu, Sotilaskotiliitto uudistuu - varusmies on edelleen kaiken ytimessä

Sotilaskotiliitto ry

Julkaistu: 21.01.2016 klo 10:59
Julkaisija: Sotilaskotiliitto ry

Sotilaskotiliiton puheenjohtajan vaihtotilaisuus pidetään Sotilaskotiliitossa torstaina 21.1.2016

Sotilaskotiliiton uutena puheenjohtajana aloitti Kirsi Patrikainen vuoden alussa. Uusi puheenjohtaja luotsaa sotilaskotijärjestöä muuttuvassa toimintaympäristössä. Puolustusvoimissa tapahtuneet muutokset ovat koskettaneet myös sotilaskotiyhdistyksiä, mutta halu palvella varusmiehiä kaikissa olosuhteissa on edelleen voimakas.

Varusmiehen ja reserviläisen tarpeet ovat pysyneet samoina ja sotilaskoti vastaa tarpeisiin lähes sadan vuoden kokemuksella. Kyselyiden perusteella sotilaskodin merkitys palveluksessa jaksamisen tukijana on vain kasvanut yhteiskunnallisen tilanteen seurauksena. Sotilaskotijärjestö onkin merkittävä toimija nuorisotyön kentässä. Vihreät sisaret kohtaavat suuren osan ikäluokasta ja voivat vaikuttaa heidän hyvinvointiinsa lähes vuoden ajan.

Puheenjohtaja Kirsi Patrikainen haluaa mainostaa sotilaskotityön monipuolisuutta harrastuksena.  Perinteisen tarjoilutyön lisäksi järjestö tarjoaa mahdollisuuden olla mukana varautumisessa poikkeusoloihin, kouluttaen jäseniä poikkeusolojen sotilaskotitoimintaan. Näitä elämyksiä voi kerätä vaikka Lapin metsissä tai Etelä-Suomen kaupunkiolosuhteissa.

Sotilaskotiliiton hallinnossa on tapahtunut muutos tänä vuonna, kun pitkän kauden toiminut aikaisempi puheenjohtaja Satu Mustalahti jää tukemaan uutta puheenjohtajaa toiminnanjohtajana. Järjestön yksi tärkeä voimavara on vapaaehtoistyö. Vuoden 2016 teemana on sisarten hyvinvointi, jonka toteuttamissa hyödynnetään Satu Mustalahden pitkäaikaista vapaaehtoista sotilaskotityötä.

Kirsi Patrikaisen tavoittaa parhaiten puhelimitse 040 541 4418 tai sähköpostilla kirsi.patrikainen@sotilaskotiliitto.fi

Sotilaskotiliitto on 37 sotilaskotiyhdistyksen kattojärjestö, jonka tarkoituksena on sotilaskotiyhdistysten toimintaedellytysten tukeminen ja tätä kautta lisätä puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa palvelevien asevelvollisten viihtyvyyttä, edistää heidän henkistä kasvuaan ja lujittaa myönteistä maanpuolustusasennetta.