Etusivu » Tiedotteet » Maanpuolustus » Kadettikunta on uudistanut Veteraanien perintö -tietopankin

Kadettikunta ry

Kadettikunta on uudistanut Veteraanien perintö -tietopankin

Julkaistu: 21.02.2015 klo 12:27
Julkaisija: Kadettikunta ry

Kadettikunta on uudistanut sekä suomenkielisen Veteraanien Perintö - Itsenäinen Isänmaa että ruotsinkielisen Arvet efter Veteranerna - Ett självständigt Fosterland -historian oppimisympäristöt osoitteessa www.veteraanienperinto.fi. Tietopankin tekninen alusta on uudistettu ja muun muassa veteraanihaastatteluiden formaatti on muutettu MP4-formaattiin. Teknisen uudistuksen jälkeen oppimisympäristö toimii pc:llä, mobiililaitteissa, älypuhelimissa, tabletti- ja taulutietokoneissa.

Alunperin oppimisympäristön ovat valmistaneet Kadettikunnan kanssa yhteistoiminnassa Puolustusvoimat, Opetushallitus ja veteraanijärjestöt. Oppimisympäristö on avoimesti kansalaisten käytettävissä. Viime vuonna oppimisympäristöön kohdistui yli 2,3 miljoonaa tietohakua. Oppimisympäristössä tarkastellaan maamme itsenäistymisen alkuvaiheita aina sotien jälkeiseen jälleenrakennuksen aikaan. Oppimisympäristö on tuotettu ensisijaisesti tukemaan maamme koulujen historian ja yhteiskuntaopin opetusta. Oppimisympäristö on myös kunnianosoitus sotiemme veteraanisukupolvelle.

Kadettikunta on kadettiupseerien ja kadettien maanpuolustusaatteellinen veljesjärjestö.

Kadettikunnan toiminnan tarkoituksena on

• Kadettiupseerien yhteenkuuluvuuden ylläpitäminen ja edistäminen.
• Kadettiupseerien ammattitaidon kehittäminen.
• Upseerin ammattiylpeyden ja arvostuksen vaaliminen.
• Upseerikunnan verkottuminen turvallisuuden ja maanpuolustuksen toimintakenttään ja osallistuminen asiantuntijoina siinä käytävään keskusteluun.
• Kansalaisten maanpuolustustahdon vahvistaminen jakamalla tietoa Suomen turvallisuuspolitiikasta ja maanpuolustuksesta.

www.kadettikunta.fi
Eino Leinon katu 12 E 64