Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Yt-neuvottelut pohjoisen turvalaitetöistä alkavat

VR Group

Yt-neuvottelut pohjoisen turvalaitetöistä alkavat

Julkaistu: 17.07.2014 klo 12:27
Julkaisija: VR Group

VR Track käynnistää 6. elokuuta yhteistoimintaneuvottelut sähköisten turvalaitetöiden ulkoistamisesta Pohjois-Suomessa.

Neuvottelut koskevat sähköisiä turvalaitetöitä tekevää henkilöstöä Liikenneviraston kunnossapitoalueilla 9 (Pohjanmaan-rata), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi).

VR Track on solminut 17. heinäkuuta aiesopimuksen turvalaitetöitä tarjoavan yhteistyökumppanin kanssa. Aiesopimuksen tarkoitus on selvittää yhteistyön mahdollisuuksia ja neuvotella varsinaisesta sopimuksesta.

Jos yhteistyösopimus toteutuu, on mahdollista, ettei VR Track voi enää tarjota työtä sähköasentajille, sähköisille turvalaiteasentajille eikä töitä johtaville toimihenkilöille Pohjois-Suomessa. On myös mahdollista, että töiden määrä vähenee.

Alustavan arvion mukaan mahdolliset irtisanomiset kohdistuisivat korkeintaan 15 henkilöön.

Elokuussa alkavissa yt-neuvotteluissa käydään läpi keinot mahdollisten irtisanomisten välttämiseksi. Neuvottelujen aikana selvitetään työntekijöiden mahdollisuudet siirtyä toisiin tehtäviin VR Trackissä ja koko VR-konsernissa. Käsittelyssä ovat myös muutosturvan muut muodot.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään