Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » VR-konserni palkittiin kansainvälisessä muotoilukilpailussa

VR Group

VR-konserni palkittiin kansainvälisessä muotoilukilpailussa

Julkaistu: 16.10.2014 klo 12:00
Julkaisija: VR Group

DuettoPlus-ravintolavaunulle ja Oulun varikolle myönnettiin 15. lokakuuta Amsterdamissa kansainväliset rautatiealan muotoilupalkinnot.

VR-konserni lähetti Brunel Awards -kilpailuun kaksi ehdotusta, joista molemmat palkittiin omissa kategorioissaan. Kilpailuun osallistui kaikkiaan 92 työtä.

Kyseessä on kansainvälinen ja perinteikäs rautatiearkkitehtuurin ja -muotoilun kilpailu, johon raideyhtiöt ympäri maailman osallistuivat järjestyksessään 12. kerran.

Kilpailun tavoitteena on lisätä junamatkustamisen houkuttelevuutta ja edistää rautatieympäristöjen esteettisyyttä ja kestävyyttä.

Asiakaslähtöistä ja innovatiivista suunnittelua

Kaksikerroksinen DuettoPlus-ravintolavaunu palkittiin kalustosarjassa. Oulun varikko sai tunnustuksen teknisen infrastruktuurin ja ympäristön kategoriassa.

Tuomaristo kiinnitti huomiota erityisesti DuettoPlus-ravintolavaunun asiakaslähtöiseen ja innovatiiviseen suunnitteluun, jossa on asetettu asiakaskokemus etusijalle.

Palkintoraadin mielestä moderni Oulun varikko soveltuu pohjoisen olosuhteisiin. Värien ja grafiikan käyttö nostaa rakennuksen ilmeen ja tunnelman uudelle tasolle.

Lue lisää kilpailusta ja palkituista

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 500 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään