Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Uusien turvamääräysten tarkoituksena maksimoida turvallisuus – Venäjälle matkaava, muista laittaa kaikki nesteet ruumaan

Trafi

Julkaistu: 07.02.2014 klo 14:45
Julkaisija: Trafi

Lentoliikenteen turvatarkastuksia Venäjälle suuntautuvilla lennoilla on tiukennettu Sotshin olympialaisten ajaksi. Toimenpiteiden tarkoituksena on maksimoida turvallisuus painottaa Trafi.

Venäjälle lentävien ei siis ole mahdollista ottaa lentokoneen matkustamoon ns. litran pussia, jossa normaalisti voi kuljettaa enintään 100 ml nestepakkauksia, vaan kaikki matkalle mukaan otettavat nesteet tulee pakata ruumaan meneviin matkatavaroihin. Matkustamoon voi viedä vain lääkkeet ja kyseisen lennon aikana tarvittavat vauvanruuat.

Normaalin turvatarkastuksen lisäksi Venäjälle suuntautuvien lentojen matkustajille tehdään uusi tarkastus koneen lähtöportilla. Lisätarkastuksen vuoksi aikaa on syytä varata hieman normaalia enemmän.

Lisätietoja Trafin nettisivuilta: http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/2500/lentoliikenteen_turvatarkastukset_tiukentuvat_sotshin_olympiakisojen_ajaksi

erityisasiantuntija Arja Pulliainen, p. 040 751 6707, arja.pulliainen(at)trafi.fi
ylitarkastaja Auli Kankkunen, p. 040 162 4589, auli.kankkunen(at)trafi.fi

Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi