Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Uusien ajokorttien postittaminen alkaa pian

Trafi

Uusien ajokorttien postittaminen alkaa pian

Julkaistu: 08.02.2013 klo 15:31
Julkaisija: Trafi

Alkuvuonna toteutettu ajokorttiuudistus ja uuteen kuljettajatietojärjestelmään siirtyminen ovat loppusuoralla ja ensimmäiset uudet ajokortit valmistuvat pian. Suurin osa tammikuussa ajokorttia hakeneista saa ajokorttinsa kahden viikon kuluessa. Kortti tulee pääsääntöisesti kaikille kotiin postitse.

Uusi ajokorttilaki tuli voimaan tammikuun loppupuolella. Viikkoa myöhemmin otettiin käyttöön myös uudet kuljettajatietojärjestelmät, joilla hoidetaan ajokorttien myöntäminen ja kuljettajantutkinnot, korttien toimittaminen sekä kuljettajatietopalvelut. Vanhasta järjestelmästä uuteen siirtyminen aiheutti ajokorttien tuotantoon viiveen, minkä vuoksi uusien ajokorttien postittaminen asiakkaille alkaa viikolla 8.

Uuden ajokorttilain myötä ajokortit toimitetaan suoraan postitse kotiin, minkä takia tietojen varmentaminen uuden järjestelmän käyttöönoton yhteydessä on erittäin tärkeää. Uudessa ajokortissa on useita turvatekijöitä, joista näkyvin on muuttuva laserkuva, jossa vaihtelee kortin haltijan kuva ja syntymäaika.

Ongelmatilanteissa lisätietoja löytyy Trafin nettisivuilta www.trafi.fi/ajokorttiuudistus. Tarvittaessa voi olla myös yhteydessä Trafin ajokorttineuvontaan, puh. 029 534 5113.

kehityspäällikkö Pekka Hiltunen, puh. 029 534 5557, pekka.m.hiltunen(at)trafi.fi

johtava asiantuntija Kimmo Pylväs, puh. 029 534 5798, kimmo.pylvas(at)trafi.fi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon