Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Uusi vaativien olosuhteiden tietoturvalaite suojaa automaatiojärjestelmiä kyberhyökkäyksiltä

Julkaistu: 27.05.2015 klo 09:06
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Check Pointin uutuus tarjoaa parempaa tietoturvaa tehtaisiin, voimalaitoksiin ja muuhun kriittiseen infrastruktuuriin.

SAN CARLOS, CA —27. toukokuuta 2015 – Maailman suurin yksinomaan tietoturvaan keskittynyt yhtiö Check Point® Software Technologies Ltd. laajentaa teollisuusautomaation (Industrial Control Systems, ICS) suojaamiseen tarkoitettujen tuotteiden valikoimaansa uudella laitteella. 1200R security gateway appliance parantaa SCADA-valvontajärjestelmien läpinäkyvyyttä ja hallittavuutta sekä niiden kykyä havaita ja torjua tietoturvan uhkia.

SCADA-järjestelmillä valvotaan yhteiskunnan toiminnan kannalta olennaisia automaattisia prosesseja esimerkiksi sähköntuotannossa, vesi- ja jätehuollossa sekä liikenteenohjauksessa. Onnistunut kyberhyökkäys näihin järjestelmiin voi aiheuttaa suurta haittaa, kuten esimerkiksi laajan sähkökatkon. Teollisuusautomatiikka on monin paikoin jo ikääntynyttä, ja sen hallinta nojaa usein vanhentuneisiin käyttöjärjestelmiin, joita ei ole päivitetty ja paikattu säännöllisesti.

ICS-CERT:n[i] tietoon tuli viime vuonna yhteensä 245 hyökkäystä teollisuuden, energiantuotannon, vesihuollon ja liikenteen ohjausjärjestelmiin. Tutkimusyhtiö Gartner[ii] arvioi, että kriittisen infrastruktuurin laitoksiin kohdistuvat tietoturvan loukkaukset aiheuttavat vuoteen 2019 mennessä kautta maailman valtavasti inhimillistä kärsimystä ja yli 10 miljardiin dollariin nousevat vahingot, mikä johtaa nykyistä tarkempaan viranomaissääntelyyn.

”Me Check Pointilla otamme teollisuusautomaation tietoturvan vakavasti ja tarjoamme työkaluja sen parantamiseen. Uusi 1200R Appliance tarjoaa kriittiselle infrastruktuurille tietoturvaratkaisun, joka on näkemyksemme mukaan ainutlaatuinen”, sanoo Check Pointin vice president of products Dorit Dor.

Check Point 1200R on rakennettu ankaria olosuhteita ja hankalia paikkoja silmälläpitäen. Se täydentää Check Pointin security gateway -laitteiden valikoimaa, ja sitä tukee Check Pointin kattava SCADA-yhteensopivien tietoturvaohjelmistojen valikoima. Check Point tarjoaa myös muun muassa turvallisen sillan automaatio- ja toimistotietoverkkojen välille.

Check Point 1200R, tärkeimmät ominaisuudet:

• Täysin varusteltu Check Point security gateway, jossa on 6x1GbE porttia. Palomuurin suorituskyky on 2Gbps
  • Tukee laajasti ICS/SCADA-protokollia, mukaan lukien Modbus, MMS, DNP3, IEC 60870-5-104, IEC 61850, ICCP, OPC, BACnet, Profinet ja Siemens Step7
  • Kooltaan kompakti, ei tuuletinta eikä liikkuvia osia, kestää lämpötiloja -40 celsiusasteesta +75 asteeseen
  • Täyttää tiukimpienkin standardien vaatimukset: IEC 61850-3, IEEE 1613 ja IEC 60068-2

Saatavuus

Check Point 1200R Appliance on välittömästi saatavissa yhteistyökumppaneidemme kautta: http://partners.us.checkpoint.com/partnerlocator/.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Check Point Software Technologies, maajohtaja Petri Sonkeri, p. 040 5047843, petris@checkpont.com

OS/G Viestintä, Maija Rauha, p. 0400 630 065, maija.rauha@osg.fi

Seuraa Check Pointia:

Check Pointin blogi: http://blog.checkpoint.com/

Twitter: www.twitter.com/checkpointsw

Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware

YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) on maailman suurin yksinomaan tietoturvaan keskittynyt yhtiö. Se on alan edelläkävijä ratkaisuillaan, jotka torjuvat asiakkaisiin kohdistuvat kyberhyökkäykset havaiten haittaohjelmat ja muut tunkeutujat ainutlaatuisen tehokkaasti. Check Pointin täydellinen tietoturva-arkkitehtuuri suojaa yritysverkot mobiililaitteisiin asti, ja sen ratkaisuja ohjataan kattavan ja intuitiivisen hallintajärjestelmän kautta. Check Point huolehtii yli 100 000 yrityksen ja yhteisön tietoturvatarpeista organisaation koosta riippumatta. At Check Point, we secure the future.

[i] ICS-Cert Monitor September 2014 - February 2015

[ii] Gartner,Predicts 2015: IT and OT Convergence Impacts in Many Areas, Published: 13 November 2014

Check Point Software Technologies Ltd.