Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Turun postikeskuksen lajittelutekniikkaa parannetaan

Turun postikeskuksen lajittelutekniikkaa parannetaan

Julkaistu: 12.01.2009 klo 15:47
Julkaisija:

Turun postikeskuksen lajittelutehokuutta ja -varmuutta parannetaan korvausinvestoinneilla. Nyt käytössä olevien koneiden ominaisuuksia muutetaan uusien kuljetuslaatikoiden käsittelyyn sopivaksi. Korvausinvestoinnilla varmistetaan myös lehtikimppujen käsittelyn sujuvuus, kun Helsingin postikeskuksessa tehtävien koneasennusten ajaksi osa kimppulajittelusta siirtyy Turkuun.

Nyt Turkuun tehtävät parannustyöt tukevat Itellan postinjakeluun tekemää 160 miljoonan euron suurinvestointia, joka sisältää koneiden ja tietotekniikan lisäksi kiinteistöhankkeita. Helsingin, Tampereen, Kuopion ja Oulun postikeskuksiin asennettavilla koneilla korvataan vanhentuneeksi käyvät ja erilliset kirjelajittelujärjestelmät yhdeksi integroiduksi lajitteluverkostoksi. Uusi, neljän keskuksen lajitteluverkosto on käytössä vuoden 2010 loppuun mennessä.

Lisätiedot: aluejohtaja Juha Aro, puh. 040 557 1204, etunimi.sukunimi@itella.com