Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Trafi valitsi ajokorteille uuden valmistajan

Trafi

Trafi valitsi ajokorteille uuden valmistajan

Julkaistu: 16.02.2012 klo 10:00
Julkaisija: Trafi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on valinnut uuden ajokorttien valmistajan. Tarjouskilpailun perusteella Trafin korttitoimittajaksi valittiin Morpho ja sen alihankkijoina CardPlus Oy ja certSign. Sopimuskausi alkaa tammikuussa 2013 ja on pituudeltaan noin neljä vuotta.

Trafin vastuulla on mm. erilaisten ajoneuvojen kuljettamiseen ja ammattikuljettajien pätevyyksiin liittyvien korttien valmistuttaminen. Näitä kortteja ovat mm. ajokortit, piirturikortit sekä vuonna 2013 käyttöönotettavat rautateiden kuljettaja- ja turvallisuustehtävissä toimivilta henkilöiltä vaadittavat lupa- ja kelpoisuuskirjat. Vuosittain korttaja valmistetaan noin 400 000.

Tarjouskilpailu oli erittäin tiukka. Trafin kannalta kilpailutusta voidaan pitää onnistuneena ja tarjouskilpailun perusteella hinnat saataneen pidettyä kurissa. Sopimukseen sisältyy mahdollisuus kahden vuoden optioon.

Taustatietoa valitusta yrityksestä

Morpho on kansainvälinen korkean teknologian yritys, joka on osa monialaista Safran-konsernia. Se on yksi maailman johtavia toimijoita identifikaation, tunnistamisen ja e-dokumenttien alalla. Morphon alihankkijana toimiva Espoolainen CardPlus Oy on 100% suomalainen yritys.

Lisätietoja
Kehityspäällikkö Pekka Hiltunen, puh. 020 618 5557, pekka.m.hiltunen(at)trafi.fi
Asiakas- ja sopimuspäällikkö Sevi Tuominen, puh. +31651297544, sevi.tuominen(at)morpho.com
www.morpho.com