Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Trafi käynnistää yt-neuvottelut

Trafi

Trafi käynnistää yt-neuvottelut

Julkaistu: 24.05.2010 klo 09:00
Julkaisija: Trafi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafissa käynnistetään 24.05.2010 yt-neuvottelut, jotka koskevat noin 250 henkilöä. Valmisteilla olevien toimenpiteiden perusteina ovat toimintojen uudelleenjärjestelyt sekä niistä johtuva tarjolla olevan työn olennainen ja pysyvä väheneminen. Henkilöstön vähentämistarve on enintään 120 henkilöä.

Liikenne- ja viestintäministeriö päätti 2. kesäkuuta 2009, että Liikenteen turvallisuusvirastosta sijoitetaan Rovaniemelle 40 henkilötyövuotta vuoden 2013 loppuun mennessä ja lisäksi 55 henkilötyövuotta vuoden 2015 loppuun mennessä.

Alueellistamisen lisäksi Trafille on tulossa uusia lakisääteisiä tehtäviä, joiden hoitaminen edellyttää uudenlaista asiantuntemusta. Viraston henkilöstön kokonaismäärä on valtion tuottavuusohjelman mukaisesti rajoitettu enintään 516 henkilötyövuoteen. Viraston ikärakenne ei mahdollista sopeuttamisen toteuttamista pelkästään luonnollisen poistuman avulla.

Alueellistaminen ja toiminnan tehostaminen tehdään muuttamalla Trafin organisaatiota. Uudistus toteutetaan päättämällä Rovaniemelle siirrettävät toiminnot sekä keskittämällä ja tehostamalla sisäistä toimintaa.

Yt-neuvottelut saatetaan loppuun lokakuun aikana.

Pääjohtaja Kari Wihlman, puh. 050 084 7861
Ylijohtaja Marko Sillanpää, puh. 050 566 4912