Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Trafi ja Innokampus tuunaavat yhdessä digitaalisen viranomaisen

Trafi

Trafi ja Innokampus tuunaavat yhdessä digitaalisen viranomaisen

Julkaistu: 25.04.2016 klo 09:58
Julkaisija: Trafi

Miten nuoret näkevät tulevaisuuden viranomaisen? Trafi etsii vastausta yhdessä nuorten kanssa Innokampuksen toiminnan kautta.

”Haluamme haastaa nuoret pohtimaan sitä, millainen on tulevaisuuden digitaalinen viranomainen. Miten, missä, milloin ja millaisissa asioissa nuoret haluavat viranomaisen kanssa asioida. On mahtavaa, että Innokampus mahdollistaa nuorten osallistumisen palvelukonseptien uudistamiseen”, kertoo Trafin yksikönpäällikkö Tommi Arola.

Kuvassa: Sari Hietalahti (Innokampus), Tommi Arola (Trafi), Yrmy, Rami Saarniaho (Innokampus), Sanna Sonninen (Trafi) ja Joonatan Lahti (Innokampus).

Haasteen ideointi on jo alkanut, kun innoagenttitiimi ensimmäisen kerran koeponnisti haastetta InnoFriday-tapahtumassa. ”Jo haasteen toimivuuden testaaminen antoi meille paljon ajattelemista. Ei ole yhtään itsestään selvää, että nuoret tietävät mikä on viranomainen ja virkamies. Ja hyvin myös konkretisoitui, että nuorten keskuudessa Trafi ei ole vielä mikään tunnettu brändi. Uskon, että mukanaolomme Innokampuksen toiminnassa tuo muutosta myös”, sanoo Arola.

Täyteen vauhtiin nuoret pääsevät Innokampuksen InnoDay-tapahtumassa 11.5.2016, jossa Trafi on mukana yhtenä yhteistyökumppaneista. Vuoden aikana uudenlaista, digitaalista viranomaista joukkoinnovoidaan nuorten kanssa yhteensä 20 tapahtumassa.

”Meillä on upea mahdollisuus luoda nuorille viranomaiskontakti heille itselleen ominaisessa ympäristössä, digitaalisesti”, sanoo Innokampus Oy:n toimitusjohtaja Rami Saarniaho

Innokampus on nuorten oma ajatushautomo, joka tuottaa yrityksille joukkoinnovoinnilla idea- ja innovaatioaihioita ja pidemmälle vietyjä konsepteja. Yritykset hyödyntävät nuorten joukkoinnovointia tuotekehityksessä, markkinoinnissa ja henkilöstöhallinnossa. Monelle yritykselle nuorten kanssa toimiminen on myös osa isompaa yhteiskuntavastuuhanketta. Innokampuksen tavoitteena on nostaa koko Suomen opiskelevan nuorison innovaatiotaitoja ja -osaamista ja tuottaa tuhansia liiketoimintakonsepteja vuodessa opiskelijoille itselleen ja asiakaskumppaneille. Tämän vuoden päätapahtuma InnoDay 11.5 Hartwall Arenalla kokoaa 10 000 nuorta ympäri Suomen ideoimaan ratkaisuja yritysten antamiin haasteisiin.

Trafi

yksikönpäällikkö Tommi Arola, tommi.arola@trafi.fi, 029 5345 228

Innokampus Oy

toimitusjohtaja Rami Saarniaho, rami.saarniaho@innokampus.fi, 050 541 8608