Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Tour de Helsinki ja Pohjolan Liikenne yhteistyöhön rakentavamman liikennekulttuurin puolesta

Pohjolan Liikenne

Julkaistu: 26.08.2015 klo 12:31
Julkaisija: Pohjolan Liikenne

Suomen suurin pyöräilytapahtuma Tour de Helsinki ja Pohjolan Liikenne julkistavat yhteistyösopimuksen, jolla ne pyrkivät edistämään rakentavampaa keskustelukulttuuria pyöräilijöiden ja muiden tienkäyttäjien kesken.

Sopimuksen myötä Pohjolan Liikenne tulee Tour de Helsingin viralliseksi logistiikkakumppaniksi. Tapahtumassa Pohjolan Liikenne vastaa kilpailun keskeyttäneiden kuljetuksista reitiltä takaisin kilpailukeskukseen Helsingin Velodromille.

Pyöräily on loppukesän aikana noussut kuuman liikennepoliittisen keskustelun kohteeksi. Keskustelussa on korostunut vastakkainasettelu pyöräliikenteen ja ajoneuvoliikenteen välillä.

”Pyöräilyn nostaminen näkyväksi liikennemuodoksi pääkaupunkiseudulla oli yksi keskeinen peruste Tour de Helsingin perustamiselle kymmenen vuotta sitten. Viimeaikaiset tapahtumat ja niitä seurannut keskustelu on osoittanut, että tälle työlle on edelleen tilausta. Haluamme tällä yhteistyöllä avata väyliä pyöräilijöiden ja muiden tienkäyttäjien rakentavalle keskustelulle sekä yhteiselolle", toteaa tapahtuman johtaja Tuomas Pernu.

”Tour de Helsinki on perinteikäs ja arvostettu pyöräilytapahtuma. Kun meille avautui mahdollisuus lähteä mukaan, halusimme ehdottomasti olla osa tätä hienoa tapahtumaa. Haluamme näin myös osoittaa kaikille, että teemme aktiivista työtä liikenneturvallisuuden edistämiseksi.

Tapahtumassa pyöräilijät ja linja-autoliikenne toimivat tiiviissä yhteistyössä ja edistävät näin toisensa huomioonottavaa liikennekulttuuria”, kertoo Pohjolan Liikenteen toimitusjohtaja Heikki Alanko.

Tour de Helsinki ajetaan sunnuntaina 30. elokuuta. Tapahtuman 10-vuotista taivalta juhlistamaan odotetaan reilua kahtatuhatta pyöräilijää. Tapahtumaan voi vielä ilmoittautua Velodromilla lauantaina 29. elokuuta.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, Tuomas Pernu, Velocitor Oy/Tour de Helsinki, puh. 044 291 3545

Toimitusjohtaja Heikki Alanko, Oy Pohjolan Liikenne Ab, puh. 040 862 3745

Pohjolan Liikenne harjoittaa kauko-, lähi- ja paikallisliikennettä. Yhtiö työllistää 1000 joukkoliikenteen ammattilaista ja kuljettaa vuodessa noin 35 miljoonaa asiakasta 500 bussin voimin.