Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Tieto ajoneuvoverorästeistä nyt maksutta nettikyselynä

Trafi

Tieto ajoneuvoverorästeistä nyt maksutta nettikyselynä

Julkaistu: 24.05.2012 klo 13:55
Julkaisija: Trafi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin verkkopalvelusta voi nyt tarkistaa tiedot erääntyneistä ja pian erääntyvistä ajoneuvoveroista. Maksamaton ajoneuvovero aiheuttaa ajoneuvon käyttökiellon, joten tiedot on syytä tarkastaa, kun on ostamassa käytettyä autoa. Palvelusta saa myös veron maksamiseen tarvittavat tiedot, jos ajoneuvoverolippu on kadonnut.

Palvelu on käytössä päivittäin klo 6.00–23.00 ja se löytyy osoitteesta www.trafi.fi/sahkoisetpalvelut. Palvelu on maksuton, mutta sen käyttämiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset. Ajoneuvoverojen maksutilanteen voi tarvittaessa myös tulostaa tai tallentaa.

Trafin sähköiset palvelut laajenevat

Uusi palvelu on osa Trafin sähköisten asiointipalveluiden kokonaisuutta, johon kuuluvat myös keväällä 2010 käyttöönotetut autojen liikennekäytöstäpoisto ja -ottopalvelu sekä rekisteröintitodistuksen tilauspalvelu. Trafi jatkaa edelleen verkkopalveluidensa kehittämistä.

Trafi kerää valtiolle ajoneuvoveroja noin 760 miljoonaa euroa ja lähettää ajoneuvoverolippuja noin 6,8 miljoonaa kappaletta vuodessa.

www.trafi.fi/sahkoisetpalvelut

yksikönpäällikkö Nelly Rontti, puh. 020 618 7225, nelly.rontti(at)trafi.fi - ajoneuvoverotus
johtava asiantuntija Maaria Toikka, puh. 020 618 5339, maaria.toikka(at)trafi.fi - sähköinen asiointi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi