Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Tarvetta turvatoimien tiukentamiselle seurataan Suomessa

Trafi

Tarvetta turvatoimien tiukentamiselle seurataan Suomessa

Julkaistu: 04.07.2014 klo 14:32
Julkaisija: Trafi

Yhdysvallat on kertonut havainneensa uuden mahdollisen siviili-ilmailun turvallisuutta koskevan uhan, jonka takia valmiustilaa lentokentillä on joissain maissa nostettu.

”Suomeen ei tietojemme mukaan tällä hetkellä kohdistu mitään erityistä uutta uhkaa, mutta asian globaalin luonteen vuoksi otamme tiedon vakavasti ja seuraamme tilannetta koko ajan”, painottaa erityisasiantuntija Arja Pulliainen: ”Kysymys on aivan normaalista käytännöstä, sillä Yhdysvallat seuraa jatkuvasti globaalia turvallisuustasoa ja pyytää tarvittaessa lisätoimia erityisesti Yhdysvaltoihin kohdistuvien lentojen turvaamiseksi.”

Suomessa lentokenttien turvatarkastukset tehdään tarkkojen säännösten mukaan. Kentillä on mahdollista nostaa valmiutta ja ottaa tarpeen mukaan nopeastikin käyttöön uusia lisätoimia.

erityisasiantuntija Arja Pulliainen, p. 040 751 6707, arja.pulliainen(at)trafi.fi

Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki