Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Syksyn ratatyöt vaikuttavat rantaradan junaliikenteeseen

VR Group

Syksyn ratatyöt vaikuttavat rantaradan junaliikenteeseen

Julkaistu: 22.09.2014 klo 10:30
Julkaisija: VR Group

Helsingin ja Turun välillä tehdään ratatöitä syys-marraskuussa. VR korvaa InterCity-junavuoroja linja-autokuljetuksilla liikennekatkojen aikana. Ratatöistä vastaa Liikennevirasto.

Rantaradalla Helsingin ja Turun välillä kulkevia InterCity-junia korvataan linja-autoilla 29.9.–25.10. välisenä aikana ja sunnuntaina 16. marraskuuta.

Ratatyöt 29.9.–25.10. vaikuttavat seuraaviin junavuoroihin:

• Junat IC 969 ja IC 973 kulkevat vain Karjaalle saakka. Karjaalta junat korvataan päivittäin linja-autoilla, jotka ajavat Salon ja Kupittaan kautta Turkuun. Yhteysvälillä Helsinki–Kupittaa–Turku on lisäksi suorat linja-autoyhteydet
  • Juna IC 970 ei kulje lainkaan, eikä sitä korvata busseilla

Ratatöiden vuoksi sunnuntaina 16.11. korvataan kaikki IC-junat Helsingin ja Turun välillä koko matkaltaan linja-autoilla.

Korvaavilla linja-autoilla eri aikataulut kuin junilla

Matkustajien on hyvä huomioida, että korvaavat linja-autot noudattavat juna-aikatauluista poikkeavia aikatauluja ja reittejä. Myös pysähdyspaikoissa on eroja.

Linja-autoissa myydään taajamajunalippuja, ja niissä kelpaavat kaikki VR:n voimassa olevat kaukoliikenteen matkaliput. Busseissa voi kuljettaa vain käsimatkatavaroita.

Lisätietoja liikenteen poikkeusjärjestelyistä ja korvaavien kuljetusten aikatauluista saa VR:n internetsivuilta, asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta numerosta 0600 41 900 (1,99 e/puhelu + pvm). Tiedot päivittyvät myös verkkosivujen matkahakuun.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään