Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Suomenlinnan lautta seilaa kesäaikatauluihin

HSL Helsingin seudun liikenne

Suomenlinnan lautta seilaa kesäaikatauluihin

Julkaistu: 24.04.2012 klo 15:04
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Lauttaliikenne Suomenlinnaan lisääntyy vappuaatosta lähtien, kun reitillä siirrytään kesäaikatauluihin. Ne ovat voimassa myös aikaisempaa pidempään, 16. syyskuuta saakka. Lähtöjä on arkipäivisin noin 20 minuutin välein ja viikonloppuisin tiheimmillään kerran vartissa.

Vappuaattona HSL myös aloittaa lipunmyynnin Kauppatorin lauttapaviljongissa. Sieltä voi ostaa kertalippuja, yhden vuorokauden lippuja ja Suomenlinna-lippuja. Myyntipisteessä maksuvälineenä käy vain käteinen.

Paviljongin lipunmyynti on avoinna kaikkina viikonpäivinä 26. elokuuta asti klo 9.30–17.00. Lipunmyynnin ollessa suljettuna lippuja voi ostaa automaateista.

Suomenlinnan lautalla kelpaavat Helsingin sisäiset ja seutuliikenteen liput. Erillinen Suomenlinna-lippu käy vain lautalla ja on voimassa 12 tuntia leimauksesta. Itse lautalla ei ole lipunmyyntiä.

Suomenlinnan lautan kesäaikataulut löydät HSL:n verkkosivuilta.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää, ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.